Independent Renault Forums banner
21 - 36 of 36 Posts
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131Hp)

Twoja klimatyzacja..
Kazałbym teraz sprawdzić układ klimatyzacji, wtyczka jest podłączona i zobaczyć, jakie kody zostaną usunięte..
Themoplungers, chociaż nie jestem pewien, czy jest to część klimatyzacji czy ECU w odniesieniu do zatrzymania klimatyzacji, nie sądzę, zostawiłbym to w spokoju.
Ponieważ nie można ich kupić osobno (masz 4, wyglądają jak świece żarowe).
 
Discussion starter · #22 ·
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Próbowałem połączyć się z ECU sam przez program ddt4all i widziałem błędy z wtrysku, które mam (od czasu do czasu dostaję "Check Injection light"), ale nie widziałem żadnych kodów błędów dla Ac. Ale, próbowałem odłączyć czujnik i nadal nie dostałem żadnego błędu. Więc albo program był źle dopasowany do sprawdzania Ac, albo nie ma żadnych kodów błędów dla Ac. W każdym razie, chyba pójdę jutro do elektryka i zobaczę, co mi powie.

Jeszcze jedna rzecz, próbowałem sprawdzić napięcie samej wtyczki. I wszystko wróciło do 0, z wyjątkiem sytuacji, gdy wentylator zaczął losowo działać, wtedy jedno z połączeń (wyobrażam sobie to +?) wynosiło około ~3,5 V (I myślę, że powinno być 5?) Czy to może coś wskazywać?
 
Re: Test czujnika ciśnienia klimatyzacji Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Jeśli w ECU zostanie wykryta usterka, a klimatyzacja jest sterowana przez ECU, to nie będzie żadnego napięcia, o którym można by mówić, klimatyzacja jest wyłączona.
 
Discussion starter · #24 ·
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Okej, w porządku. Oznacza to, że elektryk jest osobą, do której należy się udać. Myślę, że wcześniej mogę spróbować pójść do serwisu i poprosić ich o podłączenie systemu i sprawdzenie, czy gaz w ogóle jeszcze jest, ale czuję, że dla pewności i tak pójdę do tego gościa (dostałem rekomendację dobrego, który zajmuje się konkretnie Renault, więc nadzieje są duże, że wszystko mi powie). Opublikuję aktualizację, jak tylko coś będę wiedział. I dzięki za dotychczasowy wkład!

Edycja: Zapomniałem wspomnieć, ale kiedy byłem podłączony do komputera w ustawieniach klimatyzacji, ECU wydawało się reagować na naciśnięcie przycisku A/c, ponieważ pokazywało coś w rodzaju "Żądanie do A/c" Aktywne lub Nieaktywne w zależności od tego, czy było Włączone, czy Wyłączone. Ale może coś źle rozumiem. Ale to oznacza, że ECU wysyła polecenie Aktywuj A/c i je otrzymuje? W tych samych ustawieniach pamiętam, że widziałem informacje o wentylatorze po stronie pasażera, gdzie również pokazywało Aktywne lub Nieaktywne w zależności od tego, czy dmuchawy były włączone.

Przepraszam za losowo zapisane informacje, po prostu staram się jak najlepiej zapamiętać szczegóły, ponieważ to zwróciło moją uwagę.
 
Re: Test czujnika ciśnienia klimatyzacji Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Przepraszam, musiałem wczoraj zająć się wymagającym Cayenne, więc przegapiłem część zabawy.

Widzę, że wspominasz DDT ................ czy udało Ci się sprawdzić wartości ciśnień czynnika chłodniczego po podłączeniu czujnika ciśnienia?

Uporządkowałbym ten aspekt w pierwszej kolejności - upewnij się, że osobiście wiesz i możesz monitorować, jakie jest ciśnienie w układzie.

To dobra wiadomość, że zgłaszasz, że ECU reaguje na naciśnięcie przycisku AC ................ czy możesz potwierdzić, że zmiana obrotów silnika/dźwięku następuje w zgodzie ze zmianą tego parametru (ECU kompensuje obciążenie pompy sprężarki)?

Jaki jest 4-cyfrowy kod modelu Twojego pojazdu?
 
Discussion starter · #26 · (Edited)
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Hej @LvR

Mmm tak, udało mi się podłączyć DD.. do samochodu i przyjrzeć się kilku rzeczom. Ale myślę, że próbowałem szukać wartości czujnika ciśnienia, ale ich nie widziałem/nie znalazłem.

I tak, zgadzam się z tobą, że prawdopodobnie teraz byłby to dobry pomysł. Ale znowu, mogę monitorować ciśnienie tylko za pomocą odpowiednich manometrów, przypuszczam. Bo przynajmniej jeśli chodzi o ECU, to naprawdę nie mam pojęcia, gdzie szukać. Jedyne co pamiętam, to że widziałem tam jakieś wartości temperatury -40C i to wszystko.

I nie, zdecydowanie nie mogę potwierdzić zmian obrotów, jeśli o to pytasz, wydaje się, że ich nie ma. Więc A-Mój kompresor jest zepsuty B-Brak ciśnienia w systemie na początek C-Może, tylko może, jakaś usterka w ECU... Ale przynajmniej DD nie pokazał żadnych usterek związanych z A/c! Próbowałem odłączyć czujnik ciśnienia i zobaczyć, czy to pokaże usterkę, ale nie pokazało. Więc albo program, którego używałem, nie był tak dobry, albo nie wiem (wszystko to moje dzikie domysły :D)

W każdym razie, powinienem dać radę spotkać PRAWDZIWEGO elektryka tym razem, jak zalecało wielu, a on prawdopodobnie powie mi wszystko, co muszę wiedzieć. Ponieważ dość często doświadczam również błędu "Check Injection", więc chciałbym to również załatwić w tym samym czasie.

Edycja: Zaplanowałem spotkanie jutro rano. I na razie skończyły mi się opcje, co mogę zrobić. Z wyjątkiem może spróbowania pójścia do serwisu i poproszenia ich o sprawdzenie, czy w systemie jest jakieś ciśnienie, ponieważ może... tylko dlatego, że ten czujnik został odłączony (wciąż jestem naprawdę zły, jak do tego doszło) i system nie został odpowiednio napełniony, że teraz powodem, dla którego to nie działa (lub widzę błąd), jest po prostu to, że nie ma w nim wystarczającego ciśnienia, aby w ogóle działał.
 
Discussion starter · #27 ·
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Kilka dodatków. Poszedłem do kilku osób od klimatyzacji, podłączyli to, sprawdzili freon i było ~350g, pełne to 550g, więc albo system przecieka, albo system nie został prawidłowo napełniony (Jeśli to kolejny wyciek, wyparuję jak gaz w samochodzie).

Więc napełniłem system, ale oczywiście nadal nie działa, więc trzymam kciuki na jutro i że elektryk odpowie na wszystkie moje problemy.

Ponadto @LvR Nie jestem pewien, co to jest 4-cyfrowy kod, o którym wspominasz.
 
Re: Test czujnika ciśnienia klimatyzacji Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Ciśnienie czynnika chłodniczego znajduje się w sekcji ECU - to tutaj jest używane do kompensacji prędkości obrotowej silnika, mocy wyjściowej i również szybkości ładowania akumulatora.

Aby napełnić system tak - niestety wskaźniki zawieszone na porcie LP to jedyny odczyt, któremu można zaufać. Jednak zmierzone ciśnienie w przewodzie wysokiego ciśnienia (cel twojego czujnika) może pomóc ci sprawdzić, czy faceci nie przepełniają systemu, a tym samym ponownie cię wkurzają.

Jeśli widziałeś tam temperatury -40C, zgaduję, że w systemie nie masz lub masz bardzo mało czynnika chłodniczego (niskie ciśnienie czynnika chłodniczego = niska temperatura na wykresie P vs T) .............. miejmy nadzieję, że jak mówisz, masz teraz sytuację, w której niskie ciśnienie czynnika chłodniczego po prostu wyłącza i chroni pompę.
Poszedłem do kilku osób od klimatyzacji, podłączyli to, sprawdzili freon i było ~350g, pełne to 550g, więc albo system przecieka, albo system nie został prawidłowo napełniony (jeśli to kolejny wyciek, wyparuję jak gaz w samochodzie)

Więc napełniłem system, ale oczywiście nadal nie działa, więc nadal trzymam kciuki za jutro i że elektryk odpowie na wszystkie moje problemy.

Również @LvR Nie jestem pewien, co to jest 4-cyfrowy kod, o którym wspominasz.
Więc po prostu imo - nie znam nikogo, kto mógłby zawiesić wskaźnik systemu AC i przedstawić oświadczenie dotyczące wagi czynnika chłodniczego znajdującego się obecnie w systemie ...................:eek::confused:

Również tylko imo - ponownie - jak do cholery napełnili system prawidłowo bez uruchomienia pompy?:crazy:

Na słupku drzwi kierowcy znajduje się naklejka z numerem Vin - to 4 znaki znajdujące się na pozycji 4,5,6 i 7 numeru Vin - mój to np. JM1B - twój będzie podobny jak JMxx
 
Re: Test czujnika ciśnienia klimatyzacji Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Albo ten, którego @LvR naprawdę chce, to 4 alfanumeryczne znaki tuż pod tym numerem VIN, to jest bardziej dokładne, ponieważ Renault nie zawsze gra uczciwie
 
Discussion starter · #31 ·
Re: Test czujnika ciśnienia klimatyzacji Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131Hp)

Ciśnienie czynnika chłodniczego znajduje się w sekcji ECU - to tutaj jest używane do kompensacji prędkości silnika, mocy wyjściowej i również szybkości ładowania akumulatora.

Aby napełnić układ tak - niestety wskaźniki zawieszone na porcie LP to jedyny odczyt, któremu można zaufać. Jednak zmierzone ciśnienie przewodu wysokiego ciśnienia (cel twojego czujnika) może pomóc ci sprawdzić, czy faceci nie przepełniają układu i tym samym znowu cię wkurzają.

Jeśli widziałeś tam temperatury -40C, zgaduję, że masz w układzie brak lub bardzo mało czynnika chłodniczego (niskie ciśnienie czynnika chłodniczego = niska temperatura na wykresie P vs T) .............. miejmy nadzieję, że jak mówisz, masz teraz sytuację, w której niskie ciśnienie czynnika chłodniczego po prostu wyłącza i chroni pompę. Więc tylko imo - nie znam nikogo, kto może zawiesić wskaźnik układu AC i wydać oświadczenie dotyczące wagi czynnika chłodniczego znajdującego się obecnie w układzie ...................:eek::confused:

Również imo tylko - znowu - jak do cholery napełnili system prawidłowo bez uruchomienia pompy?:crazy:

Na słupku drzwi kierowcy znajduje się naklejka z numerem Vin - to 4 znaki znajdujące się na pozycji 4,5,6 i 7 numeru Vin - mój to np. JM1B - twój będzie czymś podobnym jak JMxx
Nie zapomnij, że mój system ma tylko jedno połączenie (Czy to wysokie ciśnienie? Nie pamiętam :D) Jeszcze raz przepraszam, jeśli źle rozumiem, co mówisz :D

Może nie byłem jasny. Sprawdzili poziom, wyciągając cały czynnik chłodniczy z układu, który wynosił 350 g, a następnie włożyli go z powrotem + dodatkowe 200 g. Jeszcze raz tak, to zostało zrobione przy wyłączonym samochodzie, Następnie, gdy skończył, poprosił mnie, żebym włączył samochód, spojrzał na wskaźnik ciśnienia na swojej maszynie i powiedział tak, twój ?pompa? Wierzę, że powiedział, że się nie włącza. I to wszystko, usunął to, założył coś, żeby sprawdzić, czy nie ma wycieków ze wskaźnika na rurze i to wszystko.

Dostanę numer za kilka minut, kiedy zejdę na dół
 
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131Hp)

Nie zapomnij, że mój system ma tylko jedno połączenie (To jest to wysokiego ciśnienia? Nie pamiętam :D) Jeszcze raz przepraszam, jeśli źle rozumiem, co mówisz :D

Może nie byłem jasny. Sprawdzili poziom, wyciągając cały czynnik chłodniczy z układu, który wynosił 350 g, a następnie włożyli go z powrotem + dodatkowe 200 g. Jeszcze raz tak, zostało to zrobione przy wyłączonym samochodzie, następnie, gdy skończył, poprosił mnie, żebym włączył samochód, spojrzał na miernik ciśnienia na swojej maszynie i powiedział tak, twoja ?pompa?, wierzę, że powiedział, że się nie włącza. I to wszystko, usunął to, założył coś, żeby sprawdzić, czy nie ma wycieków ze wskaźnika na rurze i to wszystko.

Dostanę numer za kilka minut, kiedy zejdę na dół

Czy numer, do którego się odwoływałeś, był tym na mojej przedniej szybie w rogu? Zaczyna się Vf1JMS4063622...
Nie - Francuzi (jak wielu innych ostatnio) upierają się przy montażu przyłącza wysokiego ciśnienia do przewodu niskiego ciśnienia (strona ssąca lub parownika) ................ mylące tak wiem.:wink2:

Tak, ten numer, o który pytałem, to JMS4 z twojego numeru Vin .............. chociaż w ogóle nie ma to dla mnie sensu - nie mogę znaleźć takiego zwierzęcia - tutaj pojawia się wcześniejszy komentarz Ours
 
Discussion starter · #34 ·
Re: Test czujnika ciśnienia klimatyzacji Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

Dobrze... Działa... Problem tkwił w 2 rzeczach, w czujniku i w samej wtyczce... Zmieniłem czujnik dzień wcześniej, ale wciąż nie działał. Więc sprawdził wszystkie przewody... Wszystkie kable wydawały się być w porządku, prawie się poddawaliśmy, gdy zauważył, że otwory w wtyczce wydają się być trochę za szerokie (jakby zostały na siłę wciśnięte, albo próbowano podłączyć inny czujnik???) W każdym razie, pogrzebał przy tym, zmniejszył otwory na styki we wtyczce, podłączyliśmy i bach, słyszymy kliknięcie i zaczyna wiać zimne powietrze!!!! Potem dla zabawy spróbowałem włożyć stary czujnik z powrotem i nie zadziałał.

WIĘCEJ PYTAŃ!
Po wyłączeniu samochodu usłyszeliśmy ciche syczenie (jakby powietrze uciekało z układu?) przez około ~10 sekund max. Czy to tylko regulacja ciśnienia? A może gdzieś jest wyciek? Zgaduję, że dźwięk dochodził skądś z przodu, gdzie znajdowała się chłodnica.
Ponadto nawiew nie jest zbyt mocny (ale to najprawdopodobniej dlatego, że od jakiegoś czasu nie wymieniłem filtra kabinowego, prawda?)
Elektryk powiedział to samo co ty @LvR, że teraz może być również tak, że ilość gazu jest niska, ponieważ sprężarka nie włączała się, gdy ją uzupełniali.
Zatem zalecił odsysanie (chyba tak powiedział), sprawdzenie układu lub coś w tym stylu.
 
Re: A/c pressure Sensor Test Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131Hp)

OK, w takim razie - cieszę się, że przynajmniej wydajesz się robić postępy.


Odnośnie syczenia:


Kiedy zawór regulacyjny znajdujący się na parowniku zaczyna się zamykać, aby zapobiec tworzeniu się lodu na cewkach, schłodzony czynnik chłodniczy pod ciśnieniem pochodzący z pompy jest przechowywany w akumulatorze, aż do momentu, gdy jest potrzebny lub do momentu wyłączenia pompy - wtedy, jeśli akumulator zawiera ciecz, a pompa jest wyłączona (albo system sterowania klimatyzacją, albo wyłączasz zapłon), a zawór regulacji rozprężania na parowniku w samochodzie otwiera się, ponieważ wykrywa temperaturę nie zamarzającą na cewkach, ciecz powoli przemieści się do wnętrza samochodu i usłyszysz syczenie, gdy ciecz zamieni się w gaz w parowniku ................ więc to, co słyszałeś, może być normalne.


Odnośnie niepewności co do objętości czynnika chłodniczego w układzie:


Dlatego wcześniej skomentowałem "bez wyjątków" dla metody napełniania - to jedyny absolutnie gwarantowany sposób na prawidłowe napełnienie instalacji klimatyzacji. Jasne - w fabryce średnia objętość produkcyjna instalacji klimatyzacji jest bardzo zbliżona do ustalonej, więc dla standardowej i niemodyfikowanej instalacji klimatyzacji można łatwo określić oczekiwaną objętość/wagę czynnika chłodniczego, który ma być użyty do napełnienia układu, ale w twoim przypadku wymieniłeś wąż i złącza na nowy zespół, który może różnić się objętością od specyfikacji fabrycznej .......................... i jako taki istnieje teraz niepewność co do napełnienia układu.

Jasne, jasne - znajdą się ludzie, którzy będą twierdzić, że to prawdopodobnie wystarczy i jeśli chcesz słuchać tych ludzi, to w porządku.


Jeśli jednak chcesz to zrobić dobrze, osoby od klimatyzacji, które dokonują ponownego napełniania, muszą użyć wykresu R134 PT, zmierzyć temperaturę otoczenia, postępować zgodnie z tym, co powiedziałem wcześniej i upewnić się, że strona LP jest faktycznie regulowana przez zawór rozprężny i że strona HP działa z około 5 do 10C różnicy w stosunku do otoczenia - zapewni to, że strona HP nie spowoduje wyłączenia pompy z powodu nadciśnienia i ponownie zaczniesz narzekać, że klimatyzacja nie jest zimna lub nie działa w upalne dni po wydaniu wszystkich pieniędzy i wysiłku.

FWIW - imo nigdy nie uderzaj w stronę LP sprężarki dawką czynnika chłodniczego (nawet zakładaną poprawną objętością zgodnie ze specyfikacją na naklejce systemu) bez uruchomienia urządzenia - możesz uszkodzić pompę - to po prostu śmierdzi brakiem profesjonalizmu

Aspekt dmuchania jest na twojej głowie, jeśli podejrzewasz, że filtr wymaga już wymiany

Uważam, że musisz móc samemu wyświetlić ciśnienie czynnika chłodniczego HP na skanerze, aby sprawdzić tych żartownisiów napełniających to urządzenie


Przepraszam za wiele słów - mam nadzieję, że ktoś inny przynajmniej zaoszczędzi mnóstwo pieniędzy, poznając podstawy klimatyzacji
 
Discussion starter · #36 ·
Re: Test czujnika ciśnienia A/c Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131KM)

W porządku @LvR :D. Chodzi mi o to, że prawdopodobnie czuję to samo, tylko dla mnie jest to osobiste i bardziej bolesne (oczywiście w portfelu :D) :D, dla ciebie to tylko ponowne uświadomienie sobie, jestem pewien, że świat jest czasami oszukańczym i mrocznym miejscem :D

Dlatego myślę, że naprawdę ważne jest, aby wiedzieć, gdzie udać się w przypadku pewnych problemów. Ten elektryk na przykład był super wspaniały, powiedział mi, jak jest/szczerze mówiąc, nie wziął za to dużo, co zrobił (zazwyczaj proste czyszczenie usterki kosztuje ~25 euro), ten facet wziął 30 i dosłownie cały się naoliwił... :D i zajęło mu to około godziny z niewielką pomocą z mojej strony. Więc kciuki w górę dla tego uczciwego elektryka, na pewno pójdę tam ponownie, jeśli będzie to konieczne.

Tak, a jeśli chodzi o klimatyzację, jestem prawie pewien, że powinna być zimniejsza niż jest teraz. Ale działa, na razie spełnia swoje zadanie, nawet przy +30C dzisiaj.
Myślę więc, że moim najmądrzejszym rozwiązaniem byłoby po prostu poczekać chwilę i zobaczyć, czy pogorszy się, czy pozostanie takie samo, jeśli tak, to myślę, że potrzebuję porządnego doładowania, jeśli nie - wciąż gdzieś wyciek : //

Ale w każdym razie! Doceniam Twoją pomoc i czas, który poświęciłeś na wyjaśnienie mi tych wszystkich rzeczy! Samochody wciąż są zagmatwane, ale z pomocą wspaniałych i uczciwych ludzi takich jak Ty, dam radę... Dam radę :D.
 
21 - 36 of 36 Posts