Re: A/c pressure Sensor Test Renault Scenic II 1.9dci 96kw (131Hp)
OK, w takim razie - cieszę się, że przynajmniej wydajesz się robić postępy.
Odnośnie syczenia:
Kiedy zawór regulacyjny znajdujący się na parowniku zaczyna się zamykać, aby zapobiec tworzeniu się lodu na cewkach, schłodzony czynnik chłodniczy pod ciśnieniem pochodzący z pompy jest przechowywany w akumulatorze, aż do momentu, gdy jest potrzebny lub do momentu wyłączenia pompy - wtedy, jeśli akumulator zawiera ciecz, a pompa jest wyłączona (albo system sterowania klimatyzacją, albo wyłączasz zapłon), a zawór regulacji rozprężania na parowniku w samochodzie otwiera się, ponieważ wykrywa temperaturę nie zamarzającą na cewkach, ciecz powoli przemieści się do wnętrza samochodu i usłyszysz syczenie, gdy ciecz zamieni się w gaz w parowniku ................ więc to, co słyszałeś, może być normalne.
Odnośnie niepewności co do objętości czynnika chłodniczego w układzie:
Dlatego wcześniej skomentowałem "bez wyjątków" dla metody napełniania - to jedyny absolutnie gwarantowany sposób na prawidłowe napełnienie instalacji klimatyzacji. Jasne - w fabryce średnia objętość produkcyjna instalacji klimatyzacji jest bardzo zbliżona do ustalonej, więc dla standardowej i niemodyfikowanej instalacji klimatyzacji można łatwo określić oczekiwaną objętość/wagę czynnika chłodniczego, który ma być użyty do napełnienia układu, ale w twoim przypadku wymieniłeś wąż i złącza na nowy zespół, który może różnić się objętością od specyfikacji fabrycznej .......................... i jako taki istnieje teraz niepewność co do napełnienia układu.
Jasne, jasne - znajdą się ludzie, którzy będą twierdzić, że to prawdopodobnie wystarczy i jeśli chcesz słuchać tych ludzi, to w porządku.
Jeśli jednak chcesz to zrobić dobrze, osoby od klimatyzacji, które dokonują ponownego napełniania, muszą użyć wykresu R134 PT, zmierzyć temperaturę otoczenia, postępować zgodnie z tym, co powiedziałem wcześniej i upewnić się, że strona LP jest faktycznie regulowana przez zawór rozprężny i że strona HP działa z około 5 do 10C różnicy w stosunku do otoczenia - zapewni to, że strona HP nie spowoduje wyłączenia pompy z powodu nadciśnienia i ponownie zaczniesz narzekać, że klimatyzacja nie jest zimna lub nie działa w upalne dni po wydaniu wszystkich pieniędzy i wysiłku.
FWIW - imo nigdy nie uderzaj w stronę LP sprężarki dawką czynnika chłodniczego (nawet zakładaną poprawną objętością zgodnie ze specyfikacją na naklejce systemu) bez uruchomienia urządzenia - możesz uszkodzić pompę - to po prostu śmierdzi brakiem profesjonalizmu
Aspekt dmuchania jest na twojej głowie, jeśli podejrzewasz, że filtr wymaga już wymiany
Uważam, że musisz móc samemu wyświetlić ciśnienie czynnika chłodniczego HP na skanerze, aby sprawdzić tych żartownisiów napełniających to urządzenie
Przepraszam za wiele słów - mam nadzieję, że ktoś inny przynajmniej zaoszczędzi mnóstwo pieniędzy, poznając podstawy klimatyzacji