Independent Renault Forums banner

Kontrola wtrysku światła Megane 1.6 VVT Benzyna **Naprawiono**

113K views 41 replies 18 participants last post by  Isuru  
#1 ·
Cześć wszystkim,
miałem problem z moim samochodem i jest tak wiele odpowiedzi na tak wiele różnych rzeczy, po prostu zastanawiałem się, czy ktoś ma lub miał takie same problemy.

samochód-
renault megane, benzyna 1.6 VVT.

Zaczęło się kilka dni temu, kiedy pojechałem na stację benzynową, żeby zatankować i postanowiłem kupić środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Wlałem trochę z około 20 funtami paliwa (myślę, że dodałem trochę za dużo), wyruszyłem w podróż i wszystko było dobrze i wspaniale. Dzień później jechałem po parkingu i nagle zapaliła się kontrolka "sprawdź wtrysk". Więc zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik. (Pierwsza myśl była taka, że ​​może z powodu 1) środka do czyszczenia wtryskiwaczy 2) rampy, którą zjechałem, to mogło coś poluzować) po ponownym uruchomieniu silnik znowu był w porządku.

Teraz problem jest gorszy. Mogę ruszyć i przejechać spory dystans i wszystko będzie dobrze, ale jeśli utknę w korku lub wyłączę silnik, samochód uruchamia się ponownie z kontrolką wtrysku. Ponadto zapaliła się z nim kontrolka toksycznych gazów.

Czy mam rację myśląc, że być może mam sporadyczną usterkę wtryskiwacza i że za każdym razem, gdy usterka występuje, wtryskiwacz może przepuszczać zbyt dużo niespalonego paliwa przez samochód do katalizatora, powodując zapalenie się kontrolki toksycznego paliwa i komunikatu o sprawdzeniu wtrysku... a może to świeca zapłonowa?

A może coś innego...

Każda pomoc byłaby naprawdę mile widziana!

Edd
 
#2 ·
Mam bardzo podobny problem z moim 1.6 vvt scenic i szukam wskazówek. Garaż mówi, że kod błędu odczytano jako błąd czujnika wałka rozrządu, co może oznaczać kilka różnych rzeczy. Co chcę zrobić / ile chcę zapłacić?
Zastanawiam się, czy wymiana czujników (wałka rozrządu / wału korbowego) byłaby rozsądnym początkiem?
Samochód wydaje się być w porządku przez kilka dni, a potem nagle 'sprawdź wtryskiwacze' z powrotem i utyka do domu.
 
#3 ·
Czy masz jakieś nowości dotyczące swojego renault?

Szybka aktualizacja. Wymieniłem wszystkie cewki i świece zapłonowe, ponieważ wydawało się, że to najtańsza i najłatwiejsza naprawa. Przejechałem 20 mil i nic się nie stało. (Samochód wydawał się 10 razy bardziej responsywny)
Ale potem pojechałem nim ponownie i zapaliła się kontrolka "sprawdź wtrysk". Teraz utknął w trybie awaryjnym, którego wcześniej nie miałem, a także zapaliła się kontrolka toksycznych gazów.

Zakładam, że nie ma to nic wspólnego z vvt, ponieważ nie wpływa to na samochód przy dużych prędkościach, tylko podczas jazdy przez miasta itp.

Czy nie usunąłem błędu, czy to może być problem?

Dochodzę do punktu, w którym tracę chęć do życia!

Jestem całkiem dobry w samodzielnym naprawianiu rzeczy, więc wszelkie instrukcje lub pomoc byłyby bardzo pomocne.

Będę informować wszystkich na bieżąco, gdy będę przechodził przez tę migrenę samochodu!
 
#4 ·
Skoro nikt nie ma rozwiązania tego problemu, będę musiał sam go znaleźć.

Wlałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy i wydaje się, że trochę uspokoiło to bestię. Dlatego myślę, że to może być sam wtryskiwacz. Dostaję wypłatę w piątek, więc kupię jeden i będę informował.

Co zaskakujące, jak na nowicjusza, uznałem, że naprawa Megane jest dość łatwa.
 
#5 ·
Re:**naprawiono** kontrolkę 'check injection' Megane 1.6 VVT Benzyna 52

Cześć wszystkim, w końcu naprawiłem mojego megane. To był pierwszy wtryskiwacz, który się zepsuł. Stosunkowo łatwy do naprawy. Wystarczy odkręcić i zdjąć kolektor, a następnie odkręcić i wyjąć listwę wtryskiwaczy. Zajęło mi to 20-30 minut.

Przy okazji, miałem wypadanie zapłonu w cylindrze pierwszym, kiedy podłączyłem go do skanera obd2.

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy, dajcie znać.
 
#14 ·
Re: **naprawiono** kontrolkę 'check injection' Megane 1.6 VVT Benzyna 52

Cześć, w końcu naprawiłem mojego megane. To był pierwszy wtryskiwacz, który się zepsuł. Stosunkowo łatwy do naprawienia. Wystarczy odkręcić i zdjąć kolektor, a następnie odkręcić i wyjąć listwę wtryskiwaczy. Zajęło mi to 20-30 minut.

Przy okazji, otrzymywałem wypadanie zapłonu w pierwszym cylindrze, kiedy podłączyłem go do skanera obd2.

Jeśli ktoś potrzebuje pomocy, dajcie znać.
Cześć, sam miałem ten problem, wymieniłem cewki, wymieniłem wszystkie wtryskiwacze, wymieniłem czujnik wałka rozrządu, wymieniłem czujnik map, wymieniłem czujnik O2 upstream, kupiłem skaner diagnostyczny OBD2 - odczyt kodu czujnika położenia pedału przyspieszenia, utknąłem w trybie awaryjnym przez miesiąc - ostatnia szansa dla tego megane, zmienię pedał przyspieszenia i czujnik - czy myślisz, że to wyleczy absolutną bestię????
 
#9 ·
Cześć, mój megane z 2003 roku ma ten sam problem, wszystko było w porządku, dopóki nie zatankowałem do pełna na lokalnej stacji benzynowej, chociaż może to być tylko zbieg okoliczności. Jak łatwo jest wyjąć wtryskiwacze? Widziałem, że w niektórych samochodach potrzebne jest specjalne narzędzie do wyciągania wtryskiwaczy, ponieważ są bardzo ciasne - narzędzie wyciąga je stopniowo.

Wymieniłem wiele cewek zapłonowych przez cały czas, kiedy mam ten samochód i zwykle skutkuje to tylko zapaleniem się kontrolki emisji spalin silnika, więc nie widząc tego komunikatu, zanim spróbowałem zamienić cewki, co się nie udało, więc wygląda na to, że problem dotyczy wtryskiwaczy. Czy ktoś jeszcze rozwiązał ten problem?

Kupiłem właśnie czytnik obd2 Bluetooth na ebayu, więc spróbuję odczytać kody, kiedy się pojawi!
 
#10 ·
Założę się, że to nie wtryskiwacze. Nie zgaduj, poczekaj, aż dostaniesz czytnik. Moim zdaniem działa dobrze, tylko irytująca kontrolka się świeci.
 
#11 ·
Dzięki Tim, zapomniałem powiedzieć - nie, działa bardzo nierówno, jakby nie palił na wszystkich cylindrach - bardzo podobnie do tego, co widziałem w przeszłości z uszkodzonymi cewkami zapłonowymi, ale tym razem z komunikatem "sprawdź wtrysk".

Na eBayu jest wielu wtryskiwaczy, które wydają się mieć różne kolorowe paski (żółty, fioletowy, zielony), czy ktoś wie, jakie jest ich znaczenie?
 
#12 ·
Jak wyglądają świece zapłonowe? Test kompresji? Posiadałem benzynowe Scenici przez lata, NIGDY nie miałem uszkodzonego wtryskiwacza. Spróbuj odłączyć jeden wtryskiwacz na raz, aby znaleźć cylinder. Wyczyść również czujnik GMP. Zrób najpierw najtańsze i najłatwiejsze rzeczy. HTH
 
  • Like
Reactions: Bobbaldilocks
#13 ·
W końcu dostałem swój czytnik Bluetooth obd2, pobrałem "torque" na mój telefon - świetne oprogramowanie!, pokazał mi kod "B0302 - wypadanie zapłonu na cylindrze 2". Sprawdziłem moje zwykłe źródło części zamiennych do megane (ebay) i kupiłem kompletną listwę paliwową z 4 wtryskiwaczami od rozbiórki. Wymieniłem starą jednostkę na zamiennik i wszystko działa teraz dobrze! Mam więc 3 zapasowe wtryskiwacze do dodania do moich zapasowych cewek zapłonowych gotowych na następny raz!

Dzięki za wszystkie rady.
 
#15 ·
Cześć, sam miałem ten problem, wymieniłem cewki, wymieniłem wszystkie wtryskiwacze, wymieniłem czujnik wałka rozrządu, wymieniłem czujnik map, wymieniłem czujnik O2 upstream, kupiłem skaner diagnostyczny OBD2 - odczyt kodu czujnika położenia pedału przyspieszenia, utknąłem w trybie awaryjnym przez miesiąc - ostatnia szansa dla tego megane, zmienię pedał przyspieszenia i czujnik - myślisz, że to wyleczy to absolutne bydlę????

Jestem w tej samej łodzi. Miałem samochód przez kilka miesięcy, zanim zapaliła się kontrolka "check injection". Do dnia dzisiejszego mam:
Wymieniłem wszystkie świece/ wymieniłem czujnik map i czujnik o2/ sprawdziłem cewki/ wymieniłem pompę paliwa za radą mechanika - działało przez tydzień, choć bogato w opary/ potem znowu zaczęło się check injection.

Jestem u kresu wytrzymałości - mechanicy też wydają się nie wiedzieć lepiej...
Kupiłem skaner OBD2 na souq.com, ale nie rejestruje się on z modelem megane z 2008 roku.... tylko czytnik kodów renault zadziała i żądają fortuny....
Jakakolwiek pomoc????
 
#16 ·
Ten sam problem u mnie.... Ludzie!

Przez ostatnie dwa tygodnie mój Savvy (silnik Clio 1.2 16V D4F) potrzebował kilku 'prób', aby się uruchomić.
Startuje dobrze na zimno, ale nie, gdy jest dość ciepły.

Dzisiaj wieczorem nie chciał odpalić przez kilka prób, lokalna trasa do szkoły, więc tylko ciepły, i był nierówny i niechętny do wchodzenia na obroty... Kiedy zatrzymałem się przed domem, był dość ospały >>> i to się pojawiło!! :surprise:

Image


Myślę, że to 'sprawdzenie emisji' ??

OK... mówię :-

1] Wyjmuję wszystkie 4 świece... dobre/czyste/bez sadzy/bez pęknięć. Oczyściłem końcówki i włożyłem z powrotem.

2] Zdejmuję czujnik GMP i przecieram go szczotką drucianą do czyszczenia świec/mosiądz. Włożyłem to z powrotem.

Wskakuję do samochodu (teraz zimny) i uruchamiam go z entuzjazmem, który pamiętam z dawnych czasów...

TA PRZEKLĘTA LAMPKA TERAZ NIE GAŚNIE :frown2:

Przejechałem około 5 mil, rozgrzany i chętny do jazdy 6k bez narzekań... jadąc w 2. biegu i ciągnąc płynnie... Bardzo zadowolony z poprawy 5*****

Czy muszę teraz zdobyć OBD/Renault 'magiczną fletnię', aby to usunąć....

knownClone
 
#17 ·
Czasami błędy określonych typów znikają po 5 czystych startach / uruchomieniach. Wolę czytać i resetować. Więc wiem, że jest wyleczony. Czas Czarodziejskiego Fletu, Panie Szczurołap, moim zdaniem. £5 Wifi ELM327 & Torque App...... Załatwione.
 
  • Like
Reactions: knownClone
#20 ·
Yo, Phil!!

Powiem ci coś.... Widzieliśmy wiele postów na temat czujnika TDC i wiele zdjęć końcówki.

Mój ma szczątkową pogniecioną 'piramidę' metalu wystającą z uformowanego korpusu czujnika :frown2:

Prawdopodobnie, kiedy skrzynia biegów została oderwana od silnika - wymiana sprzęgła - warsztat zostawił czujnik na miejscu i uderzył nim o koło zamachowe, gdy się odrywało.

MÓJ NIE WYGLĄDA TAK!!!

Image


.... jednak czyszczenie rozwiązało problemy z uruchamianiem :smile2:

knownClone
 
#22 ·
Yo, Phil!!

Powiem ci coś.... Widzieliśmy wiele postów na temat czujnika TDC i wiele zdjęć końcówki.

Mój ma szczątkową, zgniecioną 'piramidę' metalu wystającą z obudowy czujnika :frown2:

Prawdopodobnie, gdy skrzynia biegów została oderwana od silnika - wymiana sprzęgła - warsztat zostawił czujnik na miejscu i uderzył nim o koło zamachowe, gdy się odrywał.

MÓJ NIE WYGLĄDA TAK!!!

Image


.... jednak czyszczenie rozwiązało problemy z uruchamianiem :smile2:

knownClone
Co masz?..mały czarny czy późniejszy niebieski...mam niebieski [nowy] w mojej szafie, jeśli chcesz go mieć, daj mi znać, a jakoś wyślę go do ciebie pocztą...potrzebuję dużo ostrzeżenia...bo jak wiesz, teraz nie jeżdżę i mam słabą mobilność, więc potrzebuję kogoś innego, żeby zaniósł go za mnie na pocztę..:smile2:
 
#41 ·
Skąd wiesz
Nie jestem mechanikiem, ale mam ten sam problem z naszym 1.6 cabriolet z 2004 roku. Szukam pomysłów, od kilku lat tankujemy 98 na tej samej stacji benzynowej, o której teraz myślimy, że może nie sprzedawać dużo 98. Czy jesteśmy na złej drodze? Jakieś pomysły, czy to może być paliwo? Zdaję sobie również sprawę, że mam tendencję do bycia dość delikatnym dla starej damy (samochodu). Czy powinienem dać jej porządnego kopa od czasu do czasu? Znowu, u innych problem może zniknąć, jeśli wyłączę i uruchomię ponownie trzy lub cztery razy. Chciałbym wspomnieć, że samochód nie jest używany codziennie, w rzeczywistości może stać nieużywany przez tydzień lub dwa. Wszelkie dalsze pomysły mile widziane. Steve
 
#26 ·
Cześć, mam problem z moim Meganem MK2 1.4 16v 2003. Ciągle pokazuje mi "check injection" i muszę się zatrzymać i uruchomić ponownie samochód, żeby komunikat "check injection" zniknął. Zmieniłem ECU i potencjometr przepustnicy. Zmieniłem również cewki zapłonowe i znowu pokazuje mi się kontrolka "check injection", a silnik pracuje nierówno. Nie wiem, co robić, proszę o pomoc, jeśli ktoś miał taki problem jak ja i go rozwiązał. Wielkie dzięki!