Cześć wszystkim,
miałem problem z moim samochodem i jest tak wiele odpowiedzi na tak wiele różnych rzeczy, po prostu zastanawiałem się, czy ktoś ma lub miał takie same problemy.
samochód-
renault megane, benzyna 1.6 VVT.
Zaczęło się kilka dni temu, kiedy pojechałem na stację benzynową, żeby zatankować i postanowiłem kupić środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Wlałem trochę z około 20 funtami paliwa (myślę, że dodałem trochę za dużo), wyruszyłem w podróż i wszystko było dobrze i wspaniale. Dzień później jechałem po parkingu i nagle zapaliła się kontrolka "sprawdź wtrysk". Więc zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik. (Pierwsza myśl była taka, że może z powodu 1) środka do czyszczenia wtryskiwaczy 2) rampy, którą zjechałem, to mogło coś poluzować) po ponownym uruchomieniu silnik znowu był w porządku.
Teraz problem jest gorszy. Mogę ruszyć i przejechać spory dystans i wszystko będzie dobrze, ale jeśli utknę w korku lub wyłączę silnik, samochód uruchamia się ponownie z kontrolką wtrysku. Ponadto zapaliła się z nim kontrolka toksycznych gazów.
Czy mam rację myśląc, że być może mam sporadyczną usterkę wtryskiwacza i że za każdym razem, gdy usterka występuje, wtryskiwacz może przepuszczać zbyt dużo niespalonego paliwa przez samochód do katalizatora, powodując zapalenie się kontrolki toksycznego paliwa i komunikatu o sprawdzeniu wtrysku... a może to świeca zapłonowa?
A może coś innego...
Każda pomoc byłaby naprawdę mile widziana!
Edd
miałem problem z moim samochodem i jest tak wiele odpowiedzi na tak wiele różnych rzeczy, po prostu zastanawiałem się, czy ktoś ma lub miał takie same problemy.
samochód-
renault megane, benzyna 1.6 VVT.
Zaczęło się kilka dni temu, kiedy pojechałem na stację benzynową, żeby zatankować i postanowiłem kupić środek do czyszczenia wtryskiwaczy. Wlałem trochę z około 20 funtami paliwa (myślę, że dodałem trochę za dużo), wyruszyłem w podróż i wszystko było dobrze i wspaniale. Dzień później jechałem po parkingu i nagle zapaliła się kontrolka "sprawdź wtrysk". Więc zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik. (Pierwsza myśl była taka, że może z powodu 1) środka do czyszczenia wtryskiwaczy 2) rampy, którą zjechałem, to mogło coś poluzować) po ponownym uruchomieniu silnik znowu był w porządku.
Teraz problem jest gorszy. Mogę ruszyć i przejechać spory dystans i wszystko będzie dobrze, ale jeśli utknę w korku lub wyłączę silnik, samochód uruchamia się ponownie z kontrolką wtrysku. Ponadto zapaliła się z nim kontrolka toksycznych gazów.
Czy mam rację myśląc, że być może mam sporadyczną usterkę wtryskiwacza i że za każdym razem, gdy usterka występuje, wtryskiwacz może przepuszczać zbyt dużo niespalonego paliwa przez samochód do katalizatora, powodując zapalenie się kontrolki toksycznego paliwa i komunikatu o sprawdzeniu wtrysku... a może to świeca zapłonowa?
A może coś innego...
Każda pomoc byłaby naprawdę mile widziana!
Edd