Independent Renault Forums banner

Tylne hamulce Clio blokują się podczas cofania

51K views 42 replies 30 participants last post by  Ralph  
#1 ·
Cześć wszystkim

Mam Clio 1.2, wszystko w porządku do wczoraj.
Włączyłem tryb jazdy i kiedy chciałem cofnąć, nie ruszał się - próbuje cofnąć i podnosi zawieszenie!

Jeśli jadę do przodu, hamulce z hukiem się wyłączają, ale jak tylko cofam, znowu się blokują.

Jakieś pomysły?
 
#2 ·
Wygląda na to, że sprężyna lub klips wewnątrz bębna pękła lub się poluzowała i pozwala szczękom się poruszać. Jedynym sposobem, aby się upewnić, jest zdjęcie bębnów i sprawdzenie ...... i nie używałbym samochodu, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. NAPRAWDĘ nie chcesz, żeby zawiodły ci hamulce :(
 
Save
#3 ·
To dość powszechny problem w Clio, zwykle jest spowodowany odrywaniem się okładziny od butów na tylnej krawędzi przedniego buta, dlatego podczas cofania zahacza o bęben i całkowicie się blokuje. Zwykle winna jest strona N/S. Która strona zawieszenia podnosi się jako pierwsza?
 
#5 ·
Wygląda na to, że coś się poluzowało w tylnych szczękach. Czy w tym momencie słychać jakieś dźwięki? Zgrzytanie? Czy możesz sam zdjąć tylne bębny, czy musisz je zawieźć do warsztatu? Jeśli możesz je sam zdjąć, mogę ci dalej pomóc. Barry.
 
#10 ·
To pytanie było zawsze zadawane w grupie dyskusyjnej o przyczepach kempingowych w kontekście awarii łożysk kół. Zawsze myślałem, że ludzie pomijają najbardziej prawdopodobny powód: To strona, która najczęściej wpada w dziury. To także ta strona, którą uderzasz o krawężnik, jeśli źle ocenisz zakręt.

Tego rodzaju nadużycia z pewnością prowadzą do zniszczenia od czasu do czasu łożyska koła. Nie zdziwiłbym się, gdyby było w stanie odłączyć również okładziny hamulcowe.
 
#11 ·
Cześć,

Moje tylne hamulce Clio blokują się, gdy jadę w deszczu i parkuję, a następnie zostawiam włączony hamulec postojowy. Dzieje się to tylko następnego dnia. Wydaje się, że szczęki hamulcowe "przyklejają" się do bębnów z powodu rdzy, która się między nimi tworzy.

Pozdrawiam
 
#12 ·
Cześć,

Moje tylne hamulce Clio blokują się, gdy jadę w deszczu i parkuję po nim, a hamulec postojowy jest włączony. Dzieje się to tylko następnego dnia. Wydaje się, że szczęki hamulcowe "przyklejają" się do bębnów z powodu rdzy, która tworzy się między nimi.

Pozdrawiam
Czy ma tarcze czy bębny z tyłu? Hamulce tarczowe mają tendencję do tego, dlatego bębny lepiej nadają się do stosowania jako hamulce postojowe.
 
#14 ·
clio 2001 tylne hamulce bębnowe

Czy ktoś może pomóc? Ja również mam problemy z tylnymi bębnami....... Niedawno wymieniłem szczęki po obu stronach i wszystko było w porządku przez około 5 mil, a potem strona kierowcy była naprawdę gorąca....... Więc wyregulowałem małą śrubę wewnątrz bębna... Teraz hamulec ręczny idzie do góry... Czy jest inny sposób regulacji hamulca ręcznego bez ponownego zdejmowania bębna? ... Czy bębny powinny się trochę nagrzewać podczas jazdy? ................Wielkie dzięki ................A czy tylne hamulce bębnowe służą tylko do hamulca ręcznego, czy działają również wtedy, gdy używam pedału hamulca?
 
#15 ·
Pod samochodem znajduje się nakrętka regulacyjna hamulca ręcznego. Musisz zdjąć osłonę, aby ją zobaczyć.

O ile pamiętam, należy całkowicie cofnąć regulatory w bębnach, a następnie wyregulować nakrętkę hamulca ręcznego, aż ruch będzie prawidłowy. Następnie kilkakrotnie używając hamulca nożnego, bębny samoczynnie się wyregulują.

UWAGA: To z pamięci i musisz to sprawdzić w instrukcji obsługi Haynes lub podobnej.
 
#16 ·
Stwierdziłem, że ta metoda regulacji nigdy tak naprawdę nie działa.
Luzuję regulację linki hamulca ręcznego - ręcznie reguluję wewnętrzne regulatory bębna. To może być trochę kłopotliwe, ale działa najlepiej. Następnie wyreguluj regulator linki hamulca ręcznego, aż tylne koła się zablokują - a następnie poluzuj, aż będę mógł uzyskać 5-7 ząbków na dźwigni hamulca ręcznego.:)
 
#17 ·
Cześć, miałem ten sam problem z moim Clio 54. I było to dokładnie to, co zdiagnozował justg. To tylne klocki hamulcowe były zużyte, a okładzina po prostu się rozpadała. Udało mi się samemu zdjąć bębny, zabierając je do mojej pracy i używając pary ściągaczy, ale mówi się, że jeśli nie masz dostępu do zestawu ściągaczy, być może będziesz musiał zanieść go do lokalnego warsztatu!

Po zdjęciu bębnów jest to bardzo prosta, bezpośrednia praca, po prostu upewnij się, że masz odpowiednie klocki, ponieważ dla Clio są różne klocki.

Ta praca zajęła mi około kilku godzin, ale to dlatego, że musiałem dwa razy jechać do lokalnego dostawcy części, więc powiedziałbym, że oba tylne bębny można zrobić w około godzinę.

Podczas robienia bębnów dla tego błędu, upewnij się, że sprawdzisz bębny, upewnij się, że bębny nie są uszkodzone, jeśli są lekko uszkodzone, to powiedziałbym, że możesz je trochę wyczyścić papierem ściernym, ale jeśli są poważnie uszkodzone, to polecam również zakup nowych bębnów, ponieważ montaż nowych klocków na bębnach, gdy bębny są uszkodzone, tylko dramatycznie skróci żywotność twoich klocków.

Mam nadzieję, że to trochę pomogło.
 
#18 ·
Mam furgonetkę Clio 1.5l z 2004 roku. Jeden z tylnych hamulców (po stronie bliskiej) jest zablokowany, więc poszedłem po wymienne szczęki hamulcowe, tylko po to, by zapytano mnie, jaki typ układu hamulcowego (Bosch lub Lucas) ma pojazd.

Jak mogę dowiedzieć się, jaki typ układu ma moja furgonetka?

Dzięki.
 
#19 ·
W styczniu zablokował się tylny hamulec w moim Clio 1.2 16v z 53 roku. Jechałem nim powoli do mojego lokalnego warsztatu. Odesłali mnie z terminem, ponieważ było bardzo dużo pracy. Około 50 metrów od warsztatu w skrzydło po lewej stronie wjechał van, kasując samochód... Problem rozwiązany.
 
#20 ·
Cześć wszystkim

Mam Clio 1.2, wszystko w porządku do wczoraj.
Włączyłem bieg i kiedy chciałem cofnąć, nie ruszał się - próbuje cofnąć i podnosi zawieszenie!

Jeśli jadę do przodu, hamulce z hukiem się wyłączają, ale jak tylko cofam, znowu się blokują.

Jakieś pomysły?
cześć, właśnie przeczytałem to, co napisałeś i mój też ostatnio zaczął to robić! Czy wiesz już, co spowodowało, że twój tak robi?
 
#23 ·
Cześć wszystkim

Mam Clio 1.2, wszystko w porządku do wczoraj.
Włożyłem samochód na napęd i kiedy chciałem cofnąć, nie ruszał się - próbuje cofnąć i podnosi zawieszenie!

Jeśli jadę do przodu, hamulce z hukiem się wyłączają, ale jak tylko cofam, znów się blokują.

Jakieś pomysły?
Twoje tylne hamulce się poluzowały, nie cofaj dalej, bo roztrzaskasz bębny. Zanieś go i zleć ponowne zamontowanie hamulców, to mi się przydarzyło
 
#24 ·
Jeśli hamulce ponownie się zablokują, możesz zdjąć piastę i wszystko będzie wyglądać dobrze, ale tak nie jest. Stwierdziłem, że samochód będzie w porządku podczas jazdy do przodu, ale podczas cofania z hamowaniem samochód szarpie się i zatrzymuje. Kiedy to się dzieje, sprawdź położenie dźwigni hamulca ręcznego, mogło się zmienić. Problem polega na połączeniu dźwigni hamulca ręcznego wewnątrz bębna, gdzie jest ona nitowana do szczęki i zacina się "korozja", powodując, że szczęka tylna chwyta podczas cofania, może być tak skorodowana, że sprężyna powrotna nie może jej odciągnąć.
Rozwiązanie = zdejmij szczęki tylne, upewnij się, że zwolniłeś przymocowaną dźwignię hamulca ręcznego i wlej trochę oleju do nitu i zamontuj ponownie, inne posty są również poprawne, szczęki mogą się odkleić, ale widać to po zdjęciu bębna. Pamiętaj, aby poluzować regulator i złożyć szczęki wewnątrz bębna, zresetuj po zakończeniu pracy, ułatwia to życie
 
#25 ·
Dobry post gto.
Zauważyłem, że czasami muszę podgrzać punkt obrotu za pomocą acetylenu tlenowego, aby go poluzować, zanim dodam odrobinę oleju.
 
Save
#26 ·
Jeśli nie możesz zdjąć bębnów hamulcowych z Clio, istnieje procedura, aby złożyć hamulce wewnątrz bębna, jest to dość proste, polega na poluzowaniu regulatora pod samochodem, a następnie włożeniu śrubokręta przez otwór na śrubę koła w piaście i popchnięciu dźwigni z okładziny, ale pamiętaj, że istnieje również procedura prawidłowego ustawienia hamulca ręcznego do automatycznych regulatorów, jeśli nie jesteś pewien, zostaw to w spokoju
 
#27 ·
Jeśli okładziny hamulcowe odpadły od butów, nie używaj "klejonego" zestawu zamiennego okładzin, który, jak sądzę, jest oryginalny, tylko wybierz wysokiej jakości "nitowany" but zamienny.
To częsta usterka, kiedy moje odpadły w moim mk2 i kazałem go odholować do lokalnego dealera, doradził mi, żebym założył nitowany zestaw, ponieważ widział, jak odpadają w samochodach w różnym wieku, więc nie ufał oryginalnym klejonym.
 
You have insufficient privileges to reply here.