Independent Renault Forums banner

Koppelingspedaal

5.5K views 5 replies 5 participants last post by  Sparks  
#1 ·
Hallo

Lijkt problemen te hebben met mijn koppelingspedaal! Het blijft ongeveer halverwege steken, lijkt geen problemen te veroorzaken met het schakelen! maar ik vind het vervelend. Is dit een veelvoorkomend probleem of ideeën wat de oorzaak zou kunnen zijn? Als ik het met mijn voet weer omhoog trek om het los te laten, zijn er geen geluiden die erop wijzen dat het ergens in de voetenruimte blijft haken:confused:

groeten neil

#2 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Espace uit 52. Ik merk dat als ik een paar keer pomp, het een tijdje prima werkt, dan zit het de volgende dag weer vast. Ook heeft een vorige eigenaar een halfslachtige poging gedaan om een veer te monteren die er steeds afsprong en ook het pedaal erg zwaar maakte. Ik denk niet dat een veer de oplossing is, anders zou hij wel in de fabriek gemonteerd zijn. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb soms problemen met schakelen als het pedaal vastzit, maar niet als ik het een beetje losmaak en het goed laat werken.

#4 ·
Ik had een "probleem" met de koppeling van mijn 2003 2.2dCi, die bij 21.000 mijl een koppeling nodig had. We zijn geen koppelingsgebruikers, dus waren verrast dit te horen. Renault verving de koppeling voor 80% onder garantie, wij betaalden de rest.

Ongeveer een maand later werd de auto teruggeroepen voor een aanpassing aan het koppelingspedaal - een sterkere veer! Controleer of uw auto voor deze aanpassing is teruggeroepen. Tweede koppeling doet het prima en we zitten nu op ongeveer 44.000 mijl. Hopelijk helpt dat.

#5 ·
Ik had een "probleem" met de koppeling van mijn 2003 2.2dCi, die een koppeling nodig had bij 21.000 mijl. We zijn geen koppelingsgebruikers, dus waren verrast dit te horen. Renault verving de koppeling voor 80% onder garantie, wij betaalden de rest.

Ongeveer een maand later werd de auto teruggeroepen voor een aanpassing aan het koppelingspedaal - een sterkere veer! Controleer of uw auto voor deze aanpassing is teruggeroepen. Tweede koppeling doet het prima en we zitten nu op ongeveer 44.000 mijl. Hoop dat het helpt.
Hoi Ian

Gezien de kracht die ik moet gebruiken om het pedaal weer omhoog te krijgen, betwijfel ik of een veer goed zou zijn, maar ik zal het onderzoeken want je weet maar nooit....