Independent Renault Forums banner

Jak wyregulować obroty biegu jałowego w moim Renault Laguna?

1 reading
8.7K views 10 replies 6 participants last post by  TazzyK  
#1 ·
Cześć Wszystkim,
Mam mały, ale naprawdę irytujący problem. Mój silnik ostatnio pracuje na biegu jałowym z prędkością 2000 obr./min zamiast normalnych 1000. Jak wyregulować obroty biegu jałowego w Renault Laguna Mirage z 2006 roku? Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie w silniku znajduje się zawór biegu jałowego? Czy można go regulować ręcznie, czy po prostu wymienić? Wszelkie informacje będą bardzo mile widziane.....

Dzięki! Emma:)
 
#5 ·
Cześć,
Mój chłopak miał zamiar spróbować to naprawić sam, zanim pójdzie do warsztatu....... Czy jest sens wymieniać zawór biegu jałowego? Jeśli tak, gdzie można go znaleźć?
Dzięki za szybką odpowiedź....
Ale po co wychodzić i kupować zawór biegu jałowego, licząc na to, że to naprawi problem, skoro dealer naprawi to za darmo?

Może to być jedna z wielu rzeczy, a pierwszą rzeczą, którą zrobi dealer, będzie próba odczytania kodów błędów, aby zawęzić przyczynę. Marnujesz swój czas i potencjalnie ryzykujesz unieważnienie gwarancji, jeśli sam przy tym majstrujesz, więc zostaw to dealerowi :)
 
#7 ·
Ludzie - ryzykując, że zabrzmię zupełnie jak idiota ----- właśnie teraz zdałem sobie sprawę, że błędnie stwierdziłem, że jeżdżę Laguną z 2006 roku ------- mój to w rzeczywistości Laguna z 1996 roku.
Przepraszam.
DUH.
Tak, dlatego nie spieszę się do dealera, ponieważ nie mam gwarancji.
Mimo wszystko dziękuję za wasz wkład, chyba była dla mnie za wcześnie rano, co?
 
#9 · (Edited)
znajdź korpus przepustnicy; zwykle znajdują się one po lewej stronie silnika (patrząc do przodu); ktoś może nacisnąć pedał gazu i zobaczysz, jak się porusza - to korpus przepustnicy; odkręć śrubę torx :)steam: ) do żądanej prędkości obrotowej biegu jałowego; 1000 obr./min dla prędkości obrotowej biegu jałowego to za dużo; 750-800/850 jest ok
 
#11 ·
Znajdź przepustnicę; zwykle znajduje się po lewej stronie silnika (patrząc do przodu); ktoś może nacisnąć pedał gazu i zobaczysz, jak się porusza - to przepustnica; odkręć śrubę torx :)steam: ) do żądanej prędkości obrotowej biegu jałowego; 1000 obr/min dla prędkości obrotowej biegu jałowego to za dużo; 750-800/850 jest ok
Nie sądzę, żebyś chciał bawić się ze śrubami. Prędkość obrotowa biegu jałowego jest najprawdopodobniej kontrolowana przez ECU, więc poza resetem (tj. odłączeniem akumulatora) powinieneś idealnie znaleźć przyczynę, która spowodowała nagłe zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego samochodu. Może to być jednak wadliwy zawór biegu jałowego, a nawet nieszczelność powietrza.