Ik weet niet hoe ik de automatische koplampverstelling van Renault moet aanpassen, maar ik gebruik wel HID-xenons en gebruik de handmatige lastverstellingsschakelaar om de mijne een beetje te laten zakken.
De veren zijn ook vervangen en de achterkant is iets lager dan normaal.
Ervan uitgaande dat er geen bestuurdersschakelaar is om de starthoogte op zelfnivellerende lampen te variëren..
Uit het lezen
Vag-auto's met zelfnivellerende lampen hebben een "programmatest- en instelcyclus"
Deze wordt gestart met de koplampen precies op de juiste hoogte, vermoedelijk volgens de APK-voorschriften. Vervolgens doorloopt het nivelleersysteem het hoogteaanpassingsbereik, vermoedelijk door de instellingen van de veersensor te gebruiken die op het moment van de test aanwezig zijn. Dit wordt dan in het geheugen opgeslagen, zodat de lampen de juiste hoeveelheid bewegen wanneer de sensorarmen bewegen.
Punt is dat er een soort mechanische afstelling moet zijn, zelfs als deze heel klein is, om de stralen op de juiste hoogte in te stellen vóór de test en de instelling.
Het zou ook op Renaults mogelijk moeten zijn... Het enige wat ik kan voorstellen is om eerst rond de bevestigingen te kijken om te zien of er een mechanische methode is.
Wat het echter kan zijn is
Monteur stelt de hoogte elektrisch in op een "startpositie" met de koplampmotoren

..dan doorloopt de uch zijn testcyclus.
In dat geval, laat uw lokale, fatsoenlijke monteur de stralen net iets hoger zetten (verblind geen tegemoetkomende bestuurders), als Renault dat niet wil doen.
Het probleem daarmee is dat u het opnieuw moet laten doen voor de APK.
Ik heb altijd (op mijn oude auto) de lampen zo laten afstellen dat ze op positie 2 van de interieurkoplampafsteller op volle hoogte stonden.
Als je de koplampafsteller op positie 1 zet, zouden de stralen iets omhoog gaan.
Voor de APK werden de koplampen zo afgesteld dat ze op positie 1 op volle hoogte stonden (aangezien de APK/NCT-testers ze altijd op positie 1 of 0 zetten, afhankelijk van wat de hoogste koplampinstelling is op niet-zelfnivellerende auto's).
Zelfnivellerende mechanismen, indien aanwezig, moeten volgens mij werken voor de APK.