Independent Renault Forums banner

Czujniki cofania Megane 2009 nie działają

36K views 11 replies 7 participants last post by  helen4paul17  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję na pomoc. Mam Megane z 2009 roku, czujniki cofania w ogóle nie działają. Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników w schowku, ale nie widzę odpowiedniego bezpiecznika w tym miejscu. Nie zagłębiałem się w skrzynkę bezpieczników pod maską, ponieważ a) wejście do niej to koszmar i nie chcę próbować, chyba że muszę, oraz b) nie udało mi się zdobyć schematu zawartości, więc nie jestem pewien, czego mam szukać...

Sprawdziłem również fora na tej stronie (bardzo dobre informacje!) i zauważyłem, że może to być powiązane z czujnikiem cofania w skrzyni biegów, zwykle oznacza to, że światła cofania nie działają, jednak w tym przypadku działają...

Jakieś możliwe wskazówki?

Wielkie dzięki

Sean
 
#2 ·
Witaj i witaj,
Moje czujniki cofania z 2011 roku wciąż działają, Hurra!

1. Czy przestały działać niedawno, czy kupiłeś je z drugiej ręki?
2. Jak dawno minęła gwarancja? ... jeśli nie minęło dużo czasu, mogą (lub nie) być zniżki, jeśli Renault ma to naprawić.
3. Czy wszystko nadal piszczy?
Włączenie biegu wstecznego, ostrzeżenie o niezapiętym pasie powyżej 12 mph, otwarte drzwi/światła podczas wysiadania z samochodu itp. itd.?
Pytam tylko dlatego, że w moim przypadku można zmniejszyć głośność piszczenia do niesłyszalnego poziomu.
4.
Tak, działają tylko wtedy, gdy jest włączony bieg wsteczny. Nie wiem, czy sygnał dźwiękowy biegu wstecznego, światła cofania i tylne czujniki parkowania działają z tego samego przełącznika, ale wydaje się to logiczne.

5. Jeśli nie ma możliwości, aby Renault wykonało "naprawę" za darmo lub "tylko części": sprawdź, czy czujniki są całkowicie wolne od brudu drogowego i prawidłowo osadzone,
Sprawdź połączenia z urządzeniami (są bardzo trudne do uzyskania przy założonym zderzaku).
Jeśli sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki/przekaźniki w schowku... to bezpieczniki są tam z jakiegoś powodu, to nie tak, że mamy w samochodach wyłączniki różnicowoprądowe, więc wymiana bezpiecznika... może po prostu znowu przepalić.

Uważam, że jest jednostka sterująca i czujniki. Nie mam pojęcia, jak je przetestować.

Przednie bezpieczniki, wszystko, co wiem, to to, że bezpieczniki reflektorów są tam (ponieważ nie ma ich w schowku, zgodnie z instrukcją).
Nie zamierzam grzebać pod komputerem, żeby zobaczyć, jakie inne elementy się tam znajdują, podczas gdy stara gwarancja wciąż trwa :). Jeśli tak by nie było, to bym zajrzał.

Jeśli możesz prześledzić przewody czujników z powrotem do jednostki sterującej... sprawdź, czy nie ma wnikania wody po drodze.

Czujniki/jednostka sterująca powinny być regulowane/dla zasięgu/częstotliwości piszczenia, można by pomyśleć, być może można to zresetować do 0, jeśli wystąpiła usterka.
Nie mam też pojęcia, czy system ulegnie awarii, jeśli jedna z 4 jednostek jest uszkodzona i czy zadziała, jeśli tylko 1-3 będą podłączone i działające.
To znaczy, być może odłączenie każdego czujnika po kolei mogłoby uruchomić system.

Po prostu spekuluję, co mógłbym zrobić, gdyby gwarancja wygasła. Najprawdopodobniej, jeśli nic prostego by nie zadziałało, zabrałbym go do mojego lokalnego (nie Renault) mechanika.
 
#3 ·
Cześć Coup

dzięki za odpowiedź

w odpowiedzi na twoje pytania:-

nie działają od czasu, gdy dostałem samochód
gwarancja nie obowiązuje już na samochód, ponieważ kupiłem go na aukcji 2 lata temu
inne rzeczy piszczą - ostrzeżenie o pasach bezpieczeństwa itp...
światła zapalają się po otwarciu drzwi - intrygujące, jak podgłośnić dźwięk w głośności piszczenia?
z posta tutaj dowiedziałem się, że światła cofania i czujniki cofania działają na tej samej zasadzie, która włącza się po wrzuceniu biegu wstecznego

czujniki są czyste, miałem problemy z czujnikami cofania w BMW, jednak było odwrotnie, piszczały cały czas i zostało to naprawione przez spryskanie WD40, ponieważ woda dostała się do wnętrza

Czy możesz doradzić, gdzie w samochodzie znajdują się czujniki/jednostki sterujące? Wydaje mi się, że nie mogę znaleźć schematów skrzynki bezpieczników pod maską - podejrzewam, że tu może leżeć problem, ale nie lubię grzebać, chyba że jestem pewien, że warto

dzięki za informację zwrotną... bardzo pomocne...!

z poważaniem

Sean
 
#6 ·
Moje czujniki parkowania również nie działają w moim Megane hatchback z 07 roku.
To model GT, więc fabrycznie montowany.

Podobnie jak Mr Pointy, zajrzałem do skrzynki bezpieczników w desce rozdzielczej, ale nie mogłem znaleźć niczego związanego z czujnikami parkowania i nie widziałem żadnych przepalonych bezpieczników.

Myślę, że moim następnym zadaniem jest zajrzenie do skrzynki bezpieczników silnika, do której trudno się dostać.

Zastanawiam się jednak, czy skrzynka sterowania czujnikami parkowania jest podłączona do skrzynki bezpieczników silnika, czy nie?

Czy ktoś wie, że w Renault, jeśli czujnik ulegnie awarii, czy wyłącza to cały system? W BMW, jeśli czujnik ulegnie awarii, sygnał ostrzegawczy po prostu włącza się w sposób ciągły.
 
#7 ·
Czujnik cofania pobiera zasilanie, jak sądzę, z prawego tylnego zespołu świateł. Sprawdź tylny zespół świateł, prawy lub lewy będzie miał dodatkowe połączenie.
Niektóre instalacje z rynku wtórnego mogły pobierać zasilanie bezpośrednio z połączenia świateł cofania. Wtedy, jeśli światła się przepalą, czujnik cofania również ulegnie awarii. Wszystko to pod warunkiem, że Twój przełącznik cofania jest sprawny (automatyczny lub manualny?).
 
#8 ·
Czujnik cofania pobiera zasilanie, jak sądzę, z prawego tylnego zespołu świateł. Sprawdź tylny zespół świateł, albo prawy, albo lewy będzie miał dodatkowe połączenie.
Niektóre instalacje z rynku wtórnego mogły pobierać zasilanie bezpośrednio z połączenia świateł cofania. Wtedy, jeśli światła się przepalą, czujnik cofania również ulegnie awarii. Wszystko to pod warunkiem, że przełącznik cofania jest sprawny (automatyczny lub manualny?).
Dzięki, zdjąłem osłonę panelu po stronie pasażera w bagażniku i znalazłem moduł czujnika parkowania, a także alarm też tam był. Zasilanie idzie do alarmu, ale nie mogłem zobaczyć, skąd zasilanie pobiera moduł w bagażniku, więc spróbuję po drugiej stronie.

Znalazłem również te w skrzynce bezpieczników silnika

Image


Image


To zostało znalezione, kiedy usunąłem skrzynkę bezpieczników silnika!

Również ta wtyczka była obok

Image


Ponownie, oba nie podłączone.

Jeden, zgaduję, może być do czujników ciśnienia w oponach, drugi?!

Nie mogłem też zobaczyć, gdzie miałyby się wpiąć...
 
#9 ·
Nadal nie znalazłem komputera Rev, ale znalazłem złącze pod światłem NSR z kablami w odpowiednim kolorze i WD'd. Znalazłem UCH, ale nie chciało mi się wyjmować siedzenia i wszystkiego, co się z tym wiąże. Działają w tej chwili, czas pokaże. Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie znajduje się moduł Rev w Scenic 2, bez konieczności wyciągania całej tylnej części w tym upale? Haynes (jak zwykle) nawet nie wspomina o jego istnieniu.
 
#10 · (Edited)
Przerobiłem moje czujniki cofania z rynku wtórnego (Steel Mate PTS400EX), ponieważ 2 czujniki były uszkodzone, a skrzynka sterownicza po prostu zwisała w tylnym słupku w plastikowej torbie, więc kupiłem nowy zestaw i zacząłem od nowa. Teraz skrzynka znajduje się za tylnym klasterem świateł i 4 czujniki, które wszystkie działają - posortowane