Independent Renault Forums banner

Światła boczne Megane III nie działają

1 reading
61K views 24 replies 18 participants last post by  Howard G  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć,

Z góry przepraszam, jeśli zamieszczam to w niewłaściwym miejscu, zwykle nie korzystam/publikuję na forach i jestem tu nowy. Przepraszam, teraz przejdę do problemu

Niedawno kupiłem Renault Megane III 1.5dCi Dynamique Tom Tom z 2012 roku. Zauważyłem, że światła pozycyjne w nim nie działają?

Światła do jazdy dziennej włączają się natychmiast po uruchomieniu samochodu, a następnie po włączeniu świateł pozycyjnych, światła do jazdy dziennej w połowie się wyłączają, ale żarówki świateł pozycyjnych nadal się nie zapalają?

Rozmawiałem z dealerem (nie dealerem Renault), który powiedział, że ich 'Mistrzowski technik' powiedział, że ponieważ samochód ma światła do jazdy dziennej, nie używa świateł pozycyjnych. Jeśli tak jest, dlaczego w obudowie światła miałyby być żarówki świateł pozycyjnych?

Czy ktoś inny z Megane III miał ten problem lub czy światła pozycyjne działają? Rozmawiałem z salonem Renault i powiedzieli, że wydaje się to dziwne i że światła pozycyjne powinny działać i że światła do jazdy dziennej nie powinny w połowie gasnąć po włączeniu świateł pozycyjnych?

Wszelka pomoc lub informacje będą bardzo mile widziane!

Z góry bardzo dziękuję
 
#2 ·
Witaj, witamy na forum. Mam taką samą specyfikację jak Ty, ale na tablicy 11, moje światła również włączają się przy uruchomieniu, jeśli są ustawione na automatyczne światła. Jeśli przełączę na światła pozycyjne, włączają się, jak powiedziałeś, po co tam żarówki, jeśli nie są potrzebne. Jeśli nie sądzisz, że żarówki się przepaliły, sprawdź, czy bezpiecznik się nie przepalił. Mam jedną żarówkę po każdej stronie. Nie wiem, czy masz to samo, czy masz klaster. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#5 · (Edited by Moderator)
Cześć, witaj na forum. Mam taką samą specyfikację jak Ty, ale na tablicy 11, moje światła również włączają się przy uruchomieniu, jeśli są ustawione na automatyczne światła. Jeśli przełączę na światła postojowe, włączają się, jak powiedziałeś, po co tam żarówki, jeśli nie są potrzebne. Jeśli nie sądzisz, że żarówki się przepaliły, sprawdź, czy bezpiecznik się nie przepalił. Mam jedną żarówkę po każdej stronie. Nie wiem, czy masz to samo, czy klaster. Mam nadzieję, że to pomoże
Myślałem o sprawdzeniu bezpiecznika, ale jeszcze nie, ponieważ schemat bezpieczników nie wspomina o bezpieczniku do świateł postojowych/reflektorów wewnątrz samochodu i wspomina o skrzynce bezpieczników w komorze silnika, ale nie daje pojęcia, który z nich, jeśli w ogóle, jest bezpiecznikiem do świateł. Zaleca się również zabranie go do serwisu w celu sprawdzenia.Samochód jest zarezerwowany w salonie, w którym go kupiłem, aby go sprawdzili, chociaż mam małą nadzieję, jeśli ich „mistrzowski technik” uważa, że ​​nie muszą działać.Jestem głównie trochę zdenerwowany, ponieważ mogą umyć ręce od sprawy, zanim pierwszy przegląd techniczny samochodu będzie należny we wrześniu.Czuję, że światła postojowe powinny działać, chociaż doceniam, że większość nowszych samochodów włącza światła do jazdy dziennej w światła postojowe, co ma sens, samochód ma bardzo wyraźne oddzielne żarówki świateł postojowych w zespole oświetlenia.:confused:Nie pomyślałem o zapytaniu w salonie :eek:Sprawdzę bezpieczniki później i zobaczę, czy to przyniesie jakieś odpowiedzi...Nie pomyślałem o pójściu do serwisu i zapytaniu :eek:Nie sprawdziłem również wszystkich bezpieczników (amator, wiem), ale wynika to z faktu, że zajrzałem do instrukcji obsługi układu skrzynki bezpieczników i nie ma oczywistego bezpiecznika „świateł postojowych / reflektorów”, tylko dalsza wiadomość sugerująca, że ​​jeśli nie jest wymieniony, to prawdopodobnie znajduje się pod maską, gdzie zalecają wizytę w salonie.Chociaż mam nadzieję, że jest to zgodne z vauxhall, mam tylko odrobinę wątpliwości ze względu na bardzo wyraźnie umieszczone żarówki świateł postojowych w zespole oświetlenia. Próbowałem wszystkich kombinacji świateł, aby te żarówki działały w innej funkcji i jeszcze się nie zaświeciły, więc zakładam, że muszą to być po prostu wadliwe żarówki świateł postojowych.„Mistrzowski technik” w salonie, w którym kupiłem samochód, ma na to spojrzeć w czwartek, ale biorąc pod uwagę, że był zdania, że ​​w rzeczywistości nie są one zamontowane ze względu na światła do jazdy dziennej, jestem sceptyczny co do prawdopodobieństwa rozwiązania problemu.Myślę, że jeszcze raz sprawdzę wszystkie bezpieczniki/żarówki (na wszelki wypadek), a następnie ucieknę się do Renault, ponieważ samochód jest nadal na gwarancji.
 
#3 ·
W moim Astrze (wiem, że to nie Renault :d) światła do jazdy dziennej pełnią podwójną funkcję jako światła pozycyjne. Tzn. kiedy włączam światła pozycyjne, światła do jazdy dziennej przygasają do trybu 5W (słabiej świecą), a światła tylne się zapalają. Następnie, kiedy włączam światła mijania, światła do jazdy dziennej pozostają włączone w trybie zmniejszonej jasności / światła pozycyjne.

Chcę przez to powiedzieć, że to może być normalne, ale znając Renault i ich elektrykę, wszystko jest możliwe!!
 
#6 ·
Jeśli ma standardowe światła do jazdy dziennej LED, to nie będzie miało świateł bocznych.
Światła do jazdy dziennej LED pełnią podwójną funkcję w OEM Meg 3, z żarówkami lub bez.
Mój miał wcześniejszy typ żarnikowy świateł do jazdy dziennej, te miały działające żarówki świateł bocznych.
Jeśli sprawdzisz, powinieneś stwierdzić, że nie ma również żadnego okablowania do żarówek.
 
#8 ·
Czy sprawdziłeś menu ustawień dostępne za pomocą przycisków na końcu prawego przełącznika kolumny kierownicy? Światła do jazdy dziennej/pozycyjne z żarnikiem, jeśli są zamontowane, można włączyć lub wyłączyć w niektórych modelach. Jest tam napisane coś w stylu 'automatyczne reflektory', co nie ma nic wspólnego z samymi reflektorami i na nie nie wpływa. Jeśli opcja jest dostępna i ją włączysz, okaże się, że zarówno diody LED, jak i światła do jazdy dziennej z żarnikiem są włączone w ciągu dnia.
 
#10 ·
Właśnie miałem ten sam problem i nie przeszli przeglądu technicznego (MOT) (Halfords).
Renault zdało!. Jak powiedziałeś, światła do jazdy dziennej to światła pozycyjne i gdy przełączasz na światła pozycyjne, 'zmieniają' się.
Jeśli chodzi o żarówki świateł pozycyjnych w reflektorze - poinformowano mnie, że mogą to być światła doświetlające zakręty? lub nie są podłączone, ale są uwzględnione, ponieważ produkują jeden dla wszystkich modeli i podłączają to, co jest potrzebne....te 'światła pozycyjne' podobno nie są!!
I udało mi się uzyskać zwrot pieniędzy za oryginalny przegląd techniczny (MOT) od Halfords, ponieważ usterka, którą dali samochodowi, była nieważna.
 
#11 ·
Mój samochód nie przeszedł wczoraj przeglądu technicznego z tego samego powodu, skontaktowałem się wczoraj wieczorem z Renault UK za pośrednictwem funkcji czatu i otrzymałem tę odpowiedź e-mailem.

W nawiązaniu do naszej rozmowy dotyczącej świateł do jazdy dziennej (DRL) w Twoim Renault Megane (REG: xx62xxx), mogę potwierdzić, że Renault podjęło decyzję o umieszczeniu DRL w już zaprojektowanym Mégane iii (który został wydany w 2009 roku), które mają miejsce w reflektorze na światła pozycyjne. Ponieważ masz DRL, zauważysz, że przygasają one, gdy przełącznik reflektorów zostanie ustawiony w pozycji świateł pozycyjnych, a DRL stają się wtedy światłami pozycyjnymi.

Mogę również potwierdzić, że ponieważ żarówki świateł pozycyjnych w głównym zestawie nie są wymagane, nie ma okablowania do tych żarówek.

Aby uzyskać dalsze wyjaśnienia dotyczące użytkowania i instalacji świateł do jazdy dziennej, kliknij podany link, aby przejść do strony internetowej gov.uk, gdzie znajduje się dokument, w którym stwierdza się:

„DRL mogą być łączone z innymi lampami. Na przykład niektórzy producenci używają tej samej lampy zarówno do DRL, jak i do światła pozycyjnego. W takich przypadkach DRL automatycznie przygasa, aby działać jako światło pozycyjne o niższej intensywności po włączeniu reflektorów.”

A następnie wysłałem to e-mailem do mojego diagnosty i zdałem samochód.
 
#13 ·
Dziękujemy za kontakt z działem Relacji z Klientami Renault. Nazywam się Harooj Shah, jestem Państwa konsultantem ds. relacji z klientami i z przyjemnością pomogę Państwu w Państwa zapytaniu.

W nawiązaniu do naszej rozmowy dotyczącej świateł bocznych w Państwa Renault Mégane (REG: M55EAN), mogę potwierdzić, że Renault podjęło decyzję o umieszczeniu świateł do jazdy dziennej w już zaprojektowanym Mégane iii (który został wydany w 2009 roku), które mają miejsce w reflektorze na światła boczne. Ponieważ mają Państwo światła do jazdy dziennej, zauważą Państwo, że przygasają one, gdy przełącznik świateł mijania zostanie ustawiony w pozycji świateł bocznych, a światła do jazdy dziennej stają się wtedy światłami bocznymi.

Mogę również potwierdzić, że ponieważ żarówki świateł bocznych w głównym klasterze nie są wymagane, nie ma okablowania do tych żarówek.

Aby uzyskać dalsze wyjaśnienia dotyczące użytkowania i instalacji świateł do jazdy dziennej, proszę kliknąć link, aby przejść do strony internetowej gov.uk, gdzie znajduje się dokument, w którym stwierdza się:
 
#14 ·
Cześć,

Z góry przepraszam, jeśli zamieszczam to w złym miejscu, zwykle nie korzystam/publikuję na forach i jestem tu nowy. Przepraszam, przejdę teraz do problemu

Niedawno kupiłem Renault Megane III 1.5dCi Dynamique Tom Tom z 2012 roku. Zauważyłem, że światła boczne w nim nie działają?

Światła do jazdy dziennej włączają się natychmiast po uruchomieniu samochodu, a następnie po przełączeniu na światła boczne, światła do jazdy dziennej w połowie się wyłączają, ale żarówki świateł bocznych nadal się nie zapalają?

Rozmawiałem z dealerem (nie dealerem Renault), który powiedział, że ich 'Mistrzowski technik' powiedział, że ponieważ samochód ma światła do jazdy dziennej, nie używa świateł bocznych. Jeśli tak jest, to dlaczego w obudowie światła miałyby być żarówki świateł bocznych?

Czy ktoś inny z Megane III miał ten problem lub czy światła boczne działają?
Rozmawiałem z dealerem Renault i powiedzieli, że wydaje się to dziwne i że światła boczne powinny działać i że światła do jazdy dziennej nie powinny się w połowie wyłączać po włączeniu świateł bocznych?

Wszelka pomoc lub informacje będą bardzo mile widziane!

Z góry dziękuję
 
#15 ·
Ok, wszyscy. Oto problem: Otworzyłem reflektor, sprawdziłem światło boczne, potwierdziłem, że jest ok. OKABLOWANIE JEST PODŁĄCZONE DO OPRAWY LAMPY. Jednak żadne ze świateł bocznych w ogóle się nie zapala. Światła do jazdy dziennej działają z przełącznikiem świateł bocznych (karta zapłonu wyjęta). Widocznie okablowanie nie jest gdzieś podłączone.
 
#17 ·
Cześć wszystkim,
Kupiłem właśnie Megane GT Line z 2015 roku i mam te "puste" światła postojowe.
Były tam żarówki, które wymieniłem, ale nic się nie dzieje.
Są zasilane z wiązki świateł drogowych. Czy mogę poprowadzić kabel ze świateł mijania, aby włączały się jednocześnie?
Dzięki.
 
#18 ·
Cześć

Byłbym bardzo ostrożny robiąc to. Impedancja (nie jestem pewien czy to właściwe słowo) świateł bocznych prawdopodobnie wpłynęłaby na automatyczne przyciemnianie diod LED i/lub uszkodziłaby centralny komputer, który kontroluje światła do jazdy dziennej.

Mój Meg ST jest taki sam i jestem całkiem zadowolony z pozostawienia mojego tak, jak zbudował go producent.

Al
 
#19 ·
Dziękuję za odpowiedź Al.

Ok, więc potrzebne są dalsze badania przed rozpoczęciem pętli.
Czy dodanie żarówek do funkcji reflektorów byłoby powodem do oblania przeglądu technicznego? Włożyłem białe żarówki do reflektorów, w tym do świateł postojowych, które wyglądają na białe do niebieskich, dopóki nie zostaną włączone.
Ponadto do zespołu oświetlenia wchodzą dwie wiązki przewodów. Większa z nich ma dwa zewnętrzne przewody (zielone), które wydają się być przecięte. Czy to normalne? Czy ktoś testował je pod kątem prądu po włączeniu świateł postojowych?
Wiem, że nic się nie zepsuło, po prostu chcę, żeby to działało.
 
#20 ·
MOT nie powinien być naruszony przez zmianę żarówek na żarówki Ice White (niebieskie) w.... o ile dają białe lub żółte światło i pasują, nie ma problemu. Zmiana na diody LED lub HID może zakończyć się natychmiastową porażką. Nie mogę pomóc w innym problemie, z wyjątkiem tego, że moje przeczucie mówi, żeby nie pętlić z reflektorów. Dodanie przekaźnika z zasilaniem z bezpiecznikiem, a następnie uruchomienie go z reflektorów może być jedną z opcji? To robiliśmy kiedyś z reflektorami punktowymi.
 
#24 ·
MOT nie powinien być dotknięty zmianą żarówek na Ice White (niebieskie) żarówki w... o ile dają białe lub żółte światło i pasują, nie ma problemu.
Zmiana na diody LED lub HID może być bezpośrednią porażką.

Nie mogę pomóc w twoim innym problemie, z wyjątkiem tego, że moje przeczucie mówi, żeby nie pętlić z reflektorów.
Dodanie przekaźnika z zasilaniem z bezpiecznikiem, a następnie wyzwalanie go z reflektorów może być jedną z opcji?
To robiliśmy z reflektorami punktowymi.
w razie gdyby ktoś tu jeszcze był w sprawie świateł pozycyjnych megane3... światła do jazdy dziennej zastąpiły światła pozycyjne i przechodzą z 55 W na 8 W, gdy włączone są światła pozycyjne... ponieważ Renault nie chciało milion funtów restylizacji świateł, po prostu wsadzili żarówki w otwory... chociaż są okablowane, prześledziłem wiązkę do punktu odcięcia, gdzie prąd idzie teraz do świateł do jazdy dziennej... światła do jazdy dziennej są właśnie tymi światłami do jazdy dziennej... kiedy jest wystarczająco ciemno dla świateł bocznych, przechodzą w dół w watach, aby stać się światłami bocznymi. Nie zawracam sobie tym głowy, po prostu zostawiam je na auto i przechodzę prosto na mijania, a światła do jazdy dziennej automatycznie przechodzą na światła boczne... teraz światła punktowe, to inna sprawa, są naprawdę bezcelowe i tak słabe, ale to inna historia... mam nadzieję, że to komuś pomoże.... h farmer
 
#22 ·
Musi być sposób, aby to zrobić.
Jasność DRL zmienia się po wybraniu świateł bocznych, więc sygnał jest wysyłany.
W standardowym Megane sygnał włączałby światła boczne, więc w GT Line zgaduję, że jest wysyłany do rezystora zmiennego na DRL? Nie może być tak głęboko zakorzenione w samochodzie, części są używane w różnych modelach, stąd ich obecność.
Usunąć rezystor i poprowadzić sygnał do świateł bocznych?
Mają tylko 5W przy 12V, co daje 0,4A każdy.
Każda żarówka reflektora 55W pobiera 4,6A przez bezpiecznik 10A. Jest moc do zabawy.
 
#23 ·
Nie majstruj przy zasilaniu/systemie DRL.
To coś więcej niż zwykły rezystor, aby precyzyjnie przyciemniać diody LED, będzie istniał impulsowy system sterowania przebiegiem... w zasadzie przełącza diody LED bardzo szybko włączając/wyłączając i zmieniając częstotliwość/długość impulsu, zmieniasz moc.
Prawdopodobnie część obwodu w UCH (komputer sterowania nadwoziem)
 
#25 · (Edited)
Też miałem ten problem.
Dziękuję wszystkim, którzy się przyczynili.

Lis postanowił zepsuć mój OSF DRL. Zapłacił za to życiem, niestety.

Mój nie przeszedł przeglądu technicznego, ponieważ nie działał, a to są światła pozycyjne.
Sprawdziłem to i moje światła pozycyjne były okablowane. Miały również działające żarówki.
Wypróbowałem sugestię automatycznych reflektorów - bez zmian.
Wziąłem przewód z połączenia DRL, środkowy pin, zielonkawy przewód (usunąłem DRL, ponieważ nie działa. Odciąłem przewód około 25 mm od złącza, aby w razie potrzeby móc go ponownie podłączyć.
Każda lampa boczna w zestawie reflektorów miała przewód uziemiający, podłączony do świateł drogowych. Zostawiłem to podłączone w obu światłach. Następnie odciąłem oryginalne połączenie do każdego światła bocznego. Poprowadziłem przewód od strony zasilania połączenia DRL do każdej żarówki światła bocznego.

Działało wspaniale i przeszło przegląd techniczny.

Znacznie tańsze rozwiązanie niż nowy DRL od Renault, który kosztuje absurdalne 175 £!! Również kosztuje tylko żarówkę, gdy znowu się zepsuje!!

Pozostały DRL również działał.

DRL nie muszą działać do przeglądu technicznego do samochodów wyprodukowanych po 2018 roku.

Mam nadzieję, że to pomoże
Howard