Independent Renault Forums banner

Quickshift-probleem opgelost

33K views 18 replies 8 participants last post by  Mike Faulkner  
#1 ·
Hallo
Ik bezit een 2.5 dci 140 Renault Trafic quickshift versnellingsbak.

Vandaag startte ik de bus en merkte dat het voorgloeilampje aan bleef nadat ik hem had gestart.

De bus ging niet in de automatische modus. Ik kon de handmatige modus selecteren en rijden, maar geen automatische modus.

Paniek sloeg toe, omdat ik dacht dat de robotische eenheid defect was, met een hoge reparatierekening voor mij.

Ik bracht de bus naar mijn monteur, hij sloot zijn laptop aan en ontdekte dat de koppelingspositie verkeerd was. Hij probeerde deze met zijn laptop te resetten, maar faalde.

Daarna ontluchtte hij het koppelingssysteem via de laptop en voilà, reset de koppelingspositie.

Het bleek dat er lucht in het systeem zat.

Ik dacht dat ik dit even zou delen, voor het geval iemand anders hetzelfde probleem heeft.

Bedankt

#5 ·
Hallo
Het lijkt erop dat ik te vroeg sprak

Startte de bus vandaag en geen automatische selectie meer

Terug naar de garage, systeem ontlucht en alles oké

Reed naar Sainsbury om wat boodschappen te doen en startte de bus, geen automatische selectie meer

Ik denk dat ik een lek heb? of drukverlies ergens

Zal updaten als ik meer weet

Is er een druktest die kan worden gedaan op de robotunit?

Bedankt

#15 ·
Hallo
Het lijkt erop dat ik te vroeg sprak

Startte de bus vandaag en geen automatische selectie meer

Terug naar de garage, systeem ontluchten en alles oké

Reed naar Sainsbury om wat boodschappen te doen en startte de bus, geen automatische selectie meer

Ik denk dat ik een lek heb? of drukverlies ergens

zal updaten als ik meer weet

Is er een druktest die kan worden gedaan op de robotunit?

Bedankt
Hoi, je probleem is dat je de gloeibougies moet vervangen. Minstens één als die kapot is. Wanneer de gloeibougies in je jaar handmatige versnellingsbakmodus uitvallen, is de noodloopmodus actief.

#6 ·
Hallo

Weet iemand waar ik het reservoir voor de koppelingsvloeistof op mijn bestelwagen kan vinden?

Heb ik het goed voor als ik denk dat de hydraulische vloeistof in de robotunit alleen wordt gebruikt om de versnellingen in te schakelen en dat er ergens een apart reservoir voor de koppelingsvloeistof is, want als hij de koppeling ontlucht, werkt het wel, zij het niet lang?

Mijn monteur is van mening dat de robotunit of de koppelingscilinder vervangen moet worden, beide klussen zijn erg duur, dus ik zou het graag zelf willen proberen.

Raar hoe ik nog steeds met de bestelwagen in de handmatige modus kan rijden.

Bedankt

#10 ·
Bedankt voor de foto

Ik vond hier een oudere post met dezelfde fout als de mijne
De fout werd herleid tot de semi-automaat in de standaardmodus vanwege defecte gloeibougies

Dus ik denk dat ik mijn tenen moet aanraken en een Renault garage moet bezoeken voor een scan

Ik heb gemerkt dat mijn sneeuwmodus ook niet meer werkt

Ook denkt de centrale vergrendeling dat een deur openstaat, want ik krijg de piep na het vergrendelen van de deuren en het autosymbool blijft branden tijdens het rijden
Bedankt

#12 ·
Hallo
Er was een onbekende fout van mijn monteur en de koppelingspositie was verkeerd? Wat hij heeft gereset.

Het symbool van de open deur dat op het dashboard bleef branden, is verholpen, de rubberen stop ontbrak aan de achterdeur en maakte geen contact.
En de sneeuwmodus werkt alleen met automatisch, dus dat verklaart waarom dat niet werkt.

Ik worstel met dingen om te controleren, ben eronder geweest, kan niets duidelijks zien, geen tekenen van lekkende vloeistof.

Ik heb de meeste stekkers losgetrokken en op water gecontroleerd.

Vroeger had ik oude transmissiesleutels en een hamer, waarmee ik de meeste dingen repareerde.

Nu zijn het laptops, wat mij te boven gaat.

Bedankt

#14 ·
Hallo

Dacht even dat ik de thread zou updaten.

Van werkt nu.

Boosdoener = twee defecte gloeibougies.

Verbazingwekkend hoe twee defecte gloeibougies me zoveel pijn kunnen doen lol

Busje teruggebracht naar de monteur
Op zijn laptop foutcode def190 koppelingspositiefout
Maar deze keer had hij ook een defecte gloeibougie die niet altijd verscheen
Intermitterend

Hij gelooft dat de defecte gloeibougie de koppelingspositiefout veroorzaakte, waardoor het gebruik van automatisch werd verhinderd

Toen hij de fout van de gloeibougie wist te verhelpen, verhielp hij de koppelingspositiefout

Ik ben gisteren bijna voor een koppelingsvervanging gegaan

Gelukkig las ik op het net dat iemand hetzelfde probleem had
als ik en het was te wijten aan defecte gloeibougies

Dus zorg ervoor dat je eerst je gloeibougies controleert als je vergelijkbare problemen hebt voordat je te horen krijgt dat je een robotunit of een nieuwe koppeling nodig hebt

Een grote dank aan iedereen op deze site voor je hulp

#17 ·
Hallo allemaal, ik heb vergelijkbare problemen. Ik kan geen versnellingen krijgen. De codes die ik op de tester heb gevonden zijn...... P0810$07E9 koppelingspositiebesturingsfout. En... P2711$07E9 onverwachte mechanische ontkoppeling van de versnelling. Kan iemand hier advies over geven? Bedankt, Graham

#19 ·
Ik heb een Grand Modus sinds november 2009, hij heeft bijna 250.000 km met een QS5 versnellingsbak. Renault-dealers willen er niets van weten, dus ik vertelde mijn dorpsgarage dat hij niet werkte, ze identificeerden snel de koppelingsschakelmotor en ik kreeg een nieuwe motor van SEQUE parts in Berlijn voor € 217,00, ze leverden hem via DHL Express in 24 uur. De dorpsgarage besloot toen dat ze beter de normale koppeling konden vervangen, maar het duurde 10 dagen voordat Renault met een koppeling kwam, ondanks het feit dat het een gewone Renault 1.5 Diesel handmatige koppeling is. Hoe dan ook, toen alles was gemonteerd, werkte het op de brug maar niet op de grond. Het lijkt erop dat de versnellingspomp het systeem onder druk moet zetten en na enige tijd, meer dan twee dagen, hebben ze uitgevogeld hoe dat moet en nu heb ik een 15 jaar oude Renault Grand Modus die zo goed als nieuw is. Als hij niet werkt, is het eigenlijk vrij eenvoudig om hem te repareren als je er eenmaal mee bezig bent. Ik hoop dat dit de mensen helpt.