Independent Renault Forums banner

Probleem met parkeersensor achter op Grand Scenic

54K views 16 replies 5 participants last post by  salkeld  
#1 ·
Ik heb een intermitterende storing en soms een complete uitval van de parkeersensoren achter. Ik heb de regeleenheid al door Renault laten vervangen en het is nu weer opgetreden.
Is dit een regelmatig probleem en kan het worden opgelost?

#2 ·
Meestal zijn het geen defecte sensoren, als u een lange toon krijgt bij het selecteren van de achteruit, geeft de lange toon normaal gesproken aan dat een of meer sensoren niet werken. Dit gebeurt meestal bijna altijd na sneeuw of hevige vorst. Ik heb gemerkt dat het schoonmaken van het zout van de voorkant en onder de bumper het probleem oploste. Of u kunt wachten tot het weer verbetert en de regen eventuele zoutophoping wegspoelt. Werkt elk jaar voor mij en is zeker niet de moeite waard om te betalen voor nieuwe sensoren die het probleem tot de volgende koude periode oplossen.

#5 ·
Ik heb dit jaar twee keer het probleem gehad, telkens na een strenge vorst. Ik breng de auto gewoon naar een ARC-carwash (degene die nog de rollen gebruiken) en als je de onderkant tegelijkertijd laat spuiten en schoonmaken, lost het het probleem bijna meteen op, zo niet, wacht dan tot alles droog is en alle sensoren werken weer. Voor een wasbeurt van £ 2,70 is het zeker goedkoper dan elk jaar je sensoren te vervangen.

#7 ·
De sensoren kunnen er schoon en droog uitzien, maar zout of vuil van de wegen kan aan de achterkant van een van hen blijven plakken en dit kan ervoor zorgen dat hij niet goed functioneert, er is maar een of twee deeltjes nodig op het sensorsgedeelte en hij denkt dat ze defect zijn. De vorst of het koude weer kan de rubberen afdichting openen en vuil binnenlaten. Ik heb dit probleem de afgelopen twee jaar gehad en elke keer probeert Renault me nieuwe sensoren te verkopen, maar elke keer als ik ze schoonmaak, werken ze tot de volgende koude periode.
Komt de piep direct continu of na een paar seconden? En als u ongeveer 10 inch van een object parkeert en vervolgens de achteruitversnelling selecteert, krijgt u dan pieptonen of slechts één enkele continue toon? Ik heb ontdekt dat als u hem uit de achteruitversnelling haalt wanneer u de continue toon hoort en hem dan weer in de achteruitversnelling zet, u 3 seconden lang goed kunt werken voordat hij continu wordt, genoeg tijd om hem te parkeren als u dit een paar keer probeert.

#10 ·
Het klinkt alsof je precies hetzelfde probleem hebt als ik. Tijdens de paar seconden van de initiële pieptoon en de lange pieptoon werken de sensoren. Je kunt proberen iemand er langs te laten lopen en je krijgt de piep piep voordat je de lange toon krijgt. Meestal niet meer dan twee seconden, maar dat kan genoeg zijn om dicht bij iets te parkeren als je hem steeds uit de achteruit haalt en dan weer in de achteruit zet, lastig, maar na een goede regendag met het spuitwater van de wegen zullen ze uiteindelijk schoon zijn en vele maanden blijven werken. De sensoren zullen in orde zijn, maar een of twee kunnen iets op zich hebben, zoals vuil of stof. Als je de voorkant hebt schoongemaakt, zit het probleem waarschijnlijk aan de achterkant van de sensor.

#12 ·
Als je iemand langs elk van hen laat lopen, kun je misschien uitzoeken welke een goede schoonmaakbeurt nodig heeft. Ik denk dat de mijne altijd de twee middelste zijn geweest en de wasstraat lijkt het elke keer op te lossen.

Heb ook vergelijkbare problemen gehad met de infrarood deursensoren, had drie sets daarvan onder garantie vervangen, vallen nog steeds uit na een koude dag, maar nogmaals, een goede wasbeurt en ze werken prima.

Ik ben er zeker van dat de rubberen afdichtingen van echt goedkope kwaliteit zijn, daarom heb ik ervoor gezorgd dat deze geen zonnedak had. Mijn vorige Scenic had er twee en beide rubberen afdichtingen gingen kapot, waardoor er water in de voetenruimtes kwam.

#15 ·
Een hogedrukreiniger zou het moeten oplossen, maar houd afstand zodat er niet te veel druk op de sensoren komt.

In het weekend werkten de mijne perfect, maar nadat ik de auto op een stoffige parkeerplaats had geparkeerd, stopten ze vanmorgen weer. Sindsdien heb ik de auto gewassen en ze werken weer prima.

#17 ·
Hallo
Ik heb een trekhaak laten monteren op mijn Scenic uit 2010 en als ik achteruit rijd, klinken de sensoren continu. Ik heb de trekhaak verwijderd en ze gaan nog steeds voluit. De plaatselijke Renault-garage probeert me een complete set te verkopen. Dit begon pas nadat ze de trekhaak hadden gemonteerd en ze zeiden dat het door de trekhaak kwam, wat uiteraard niet zo was.
Ik heb uw andere antwoorden over het reinigen van de sensoren gezien, maar hoe krijg je ze eruit en zitten de sensoren in de plastic onderdelen?