De sensoren kunnen er schoon en droog uitzien, maar zout of vuil van de wegen kan aan de achterkant van een van hen blijven plakken en dit kan ervoor zorgen dat hij niet goed functioneert, er is maar een of twee deeltjes nodig op het sensorsgedeelte en hij denkt dat ze defect zijn. De vorst of het koude weer kan de rubberen afdichting openen en vuil binnenlaten. Ik heb dit probleem de afgelopen twee jaar gehad en elke keer probeert Renault me nieuwe sensoren te verkopen, maar elke keer als ik ze schoonmaak, werken ze tot de volgende koude periode.
Komt de piep direct continu of na een paar seconden? En als u ongeveer 10 inch van een object parkeert en vervolgens de achteruitversnelling selecteert, krijgt u dan pieptonen of slechts één enkele continue toon? Ik heb ontdekt dat als u hem uit de achteruitversnelling haalt wanneer u de continue toon hoort en hem dan weer in de achteruitversnelling zet, u 3 seconden lang goed kunt werken voordat hij continu wordt, genoeg tijd om hem te parkeren als u dit een paar keer probeert.