Independent Renault Forums banner

renault, trafic, głośna skrzynia biegów, nieprawidłowy, olej?

25K views 4 replies 3 participants last post by  Lagdti  
#1 ·
Cześć, jestem nowy na tym forum.
Niedawno wymieniłem wysprzęglik w moim Renault Trafic 1.9 dci z 6 biegami z 2005 roku, a skrzynia biegów została ponownie napełniona olejem silnikowym, powiedziano mi, że to w porządku, ale nie jestem tego taki pewien??
Skrzynia biegów wydaje się teraz wydawać szlifujący dźwięk, którego nie było wcześniej, zanim skrzynia została zdjęta. Jakie uszkodzenia może to powodować? Jaki olej do skrzyni biegów powinien się tam znajdować i ile? Wielkie dzięki.
 
#2 ·
Witaj i witamy na forum.:)

Nie, olej silnikowy nie jest właściwym olejem do skrzyni biegów PK6.

Musisz przepłukać skrzynię biegów, a następnie napełnić ją 2,4 litrami oleju Total Transmission BV (lub innym odpowiednikiem). Te skrzynie biegów są w najlepszym razie kapryśne, jeśli nie są napełnione niewłaściwym olejem, radziłbym to jak najszybciej naprawić.
 
#5 ·
Dzięki za to. Nie chcę być uciążliwy, ale czego użyć do przepłukania skrzyni i jak to zrobić? Wielkie dzięki.
Będziesz potrzebować dużej puszki płynu do czyszczenia hamulców. Rozgrzej skrzynię biegów krótką jazdą próbną, a następnie umieść pojemnik na spływ pod skrzynią biegów i wyjmij korek poziomu, a następnie korek spustowy. Pozwól olejowi spłynąć tak długo, jak to możliwe, a następnie spryskaj płynem do czyszczenia hamulców przez otwór poziomu. To nie pozbędzie się całego starego oleju, ale usunie go tak dużo, jak to możliwe, bez całkowitego demontażu skrzyni. Idealnie potrzebujesz puszki z długą dyszą, przesuwaj ją wokół otworu poziomu, aby wydobyć jak najwięcej starego oleju, oczywiście nie pozwól, aby dysza wypadła i wpadła do skrzyni biegów. Gdy ciecz wypływająca z korka spustowego będzie czysta/przezroczysta, skończyłeś. Wszelki płyn do czyszczenia hamulców pozostawiony w skrzyni wyparuje w krótkim czasie. Załóż ponownie korek spustowy (z nową podkładką), a następnie wlej 2,4 litra Transmission BV lub równoważny. Załóż ponownie korek poziomu i gotowe.
 
#4 ·
W moim Traficu zawsze używałem Tranself NFP 75w/80, GL4+. I zawsze wlewałem 2,5 litra, zmieniam olej co 25 000 km/2,5 roku. Nadal działa świetnie i ma już 154 000 km. Jakiegokolwiek oleju używasz, upewnij się, że jest to 75w/80 i GL4+.