Independent Renault Forums banner

Twingo snelheidsmeter uitlezing van mph naar km/u?

10K views 6 replies 4 participants last post by  jase301  
#1 ·
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een Twingo Mk I 1.2 1999. Ik geloof dat hij dezelfde binnenkant heeft als de Clio uit die tijd.

Het is uiteraard een Franse auto, aangezien ze niet in het VK verkrijgbaar waren, maar door de vorige eigenaar naar het VK is geïmporteerd.

Om hem te registreren met Britse kentekenplaten, hebben ze de snelheidsmeter aangepast om in mijlen per uur weer te geven.

Ik heb de auto terug naar Frankrijk gebracht en wil graag weten of er een manier is om de uitlezing terug te veranderen naar kilometers per uur?

Met vriendelijke groeten

Gerald:)

#4 ·
Weet je of de vorige eigenaar het dashboard heeft vervangen? Zo ja, dan heb je een vervangend dashboard nodig.:) De auto moet mogelijk ook de lichten vervangen.
Bedankt voor de reactie. Nee, ik weet zeker dat het dashboard niet is vervangen en de 'totale afgelegde afstand' en de kilometerstand-uitlezingen staan nog steeds in kilometers. Ik weet dat de lichten in orde zijn, aangezien ze nog de originelen zijn en alleen maar opnieuw afgesteld hoeven te worden.

#5 ·
Ik zou denken dat elke aanpassing is gedaan met behulp van een geschikte codelezer. Ik heb nog nooit van een doe-het-zelf-oplossing gehoord.

Ik wist ook niet dat de koplampen konden worden aangepast om naar de andere kant te duiken. Hebben de koplampen verstelbare hendels of iets dergelijks aan de achterkant of zo?
Voldoet het achterste mistlicht aan de Franse regels?:)

#6 ·
Terwijl de motor uit staat, als u de knop "Informatie-uitlezing instrumentenpaneel" ingedrukt houdt en vervolgens, terwijl u de knop nog steeds ingedrukt houdt, de motor aanzet, begint het display van de snelheidsmeter te knipperen en verandert het van mph naar km/u. Blijf vasthouden totdat het display stopt met knipperen.
Om terug te schakelen naar mph, doe dit opnieuw. Heel gemakkelijk :)

#7 ·
Wat bedoelt u met de bedieningsknop voor de uitlezing van de informatie op het instrumentenpaneel? Ik heb geprobeerd de knoppen aan het einde van de indicatorstelen te gebruiken, die de uitlezing van de boordcomputer veranderen, maar de bovenstaande methode werkt niet. Ik heb een Twingo dynamique s uit 2015.