Independent Renault Forums banner

Komunikat o usterce układu hamulcowego - Megane 3 **Naprawiono**

57K views 13 replies 8 participants last post by  Fraser L  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Naprawdę mam nadzieję, że ktoś może pomóc.

Mój Megane iii 2010 nie uruchamia się i na desce rozdzielczej wyświetla się komunikat Braking System Fault. A także kontrolki ostrzegawcze ABS, STOP, (!) symbol i symbol klucza. Również reflektory są włączone!

Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego, który jest w porządku, a także sprawdziłem bezpiecznik ABS, który również jest w porządku. Słyszałem również wysoki ton dochodzący z komory silnika. Nacisnąłem pedał hamulca i to też wydaje się w porządku.

Mam nadzieję, że ten opis wystarczająco wyjaśnia mój problem.

Twoja pomoc byłaby bardzo mile widziana!

Dziękuję
James
 
#4 ·
Cześć, miałem podobny problem z tym samym komunikatem, ale nie miałem pedału hamulca. Okazało się, że uszkodzony był układ ABS. Jeśli Twój samochód nie odpala, będziesz miał ciśnienie w hamulcach do momentu uruchomienia silnika i włączenia się serwa. Spróbuj sprawdzić również paski uziemiające i rozrusznik, a po uruchomieniu samochodu możesz uzyskać lepszy obraz tego, co się zepsuło. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#7 ·
Znowu ja!

Dzisiaj rano znowu nie mogłem uruchomić samochodu przez około 10 minut. Miałem kolejny komunikat na desce rozdzielczej, tym razem z napisem 'Obróć kierownicę + Start'. Kierownica się zablokowała, więc nie mogłem uruchomić samochodu.

Mam przeczucie, że bateria się kończy. Czy uważasz, że to możliwa przyczyna?

Jeszcze raz dziękuję.
James
 
#8 ·
Znowu ja!

Dzisiaj rano znowu nie mogłem uruchomić samochodu przez około 10 minut. Miałem kolejny komunikat na desce rozdzielczej, tym razem z napisem 'Obróć kierownicę + Start'. Kierownica się zablokowała, więc nie mogłem uruchomić samochodu.

Mam przeczucie, że bateria jest na wyczerpaniu. Czy uważasz, że to możliwa przyczyna?

Jeszcze raz dziękuję.
James
To prawdopodobnie wina akumulatora, ta pogoda szybko znajduje wadliwe akumulatory. :frown2:
Czy masz koło pod napięciem? Spróbuj poruszać kierownicą, naciskając przycisk start. Miałem to kilka razy.
 
#9 ·
Cześć. Dzięki za odpowiedź.

Próbowałem tego, ale bezskutecznie.

Ostatecznie uruchomił się ponownie po około 10 minutach prób. Około 2 minuty po rozpoczęciu podróży do pracy ponownie pojawił się komunikat "Usterka układu hamulcowego" i straciłem wspomaganie kierownicy na około 5 sekund. Jednak wróciło do normy, ale było to nieco niepokojące.

Zarezerwowałem samochód po pracy, aby wymienić akumulator, ale poproszę o przetestowanie go przed tym, aby upewnić się, że to nie coś innego!

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 
#11 ·
Cześć, musisz przetestować swój akumulator w stanie jałowym i pod obciążeniem, a następnie odczytać wartości napięcia. Jeśli akumulator to OpzS, musisz znać wiek akumulatora. Jeśli ma około 5 lat, prawdopodobnie zbliża się koniec jego żywotności.
1. krok testu: powinien wynosić 12,4-12,7 V. Nie powinien być niższy niż 12,2 V i wyższy niż 12,9 V.
2. Krok: silnik nie powinien pracować.
Kiedy próbujesz uruchomić silnik podczas pomiaru wartości napięcia, nie powinien on spaść poniżej 9,6 V przy pierwszym uruchomieniu. Potrzebujesz do tego asystenta. Jeśli odczytasz mniej niż 9,6 V, możesz podejrzewać zasiarczenie.
Polecam akumulator typu OPzV dla długiej i stabilnej żywotności.
W tych procesach należy podjąć środki ostrożności!
 
#14 ·
Czy to była bateria? Mam dokładnie te same usterki i komunikaty o błędach, również wspomaganie kierownicy przestało działać, prędkościomierz przestał działać, wciąż jeździ, ale szarpie przy ruszaniu!
Ten wątek jest z 2017 roku, użytkownik prawdopodobnie nie jest aktywny, proszę zamieścić wszystkie szczegóły usterki w nowym wątku we właściwym obszarze. Dzięki