Independent Renault Forums banner

Sprawdź kontrolkę emisji spalin/wibracje silnika

37K views 9 replies 4 participants last post by  ours2012  
#1 · (Edited)

Cześć wszystkim,

Mam Renault Grand Scenic 2005 1.6 benzyna.

Problemy:

Zapaliła się kontrolka na desce rozdzielczej: Sprawdź emisję

Silnik wibruje podczas uruchamiania, utrata mocy podczas jazdy, ruszając ze świateł muszę naprawdę przyspieszyć!

Załączyłem film* i zdjęcie.

Nie jestem pewien od czego zacząć, świece zapłonowe? Bateria? Katalizator? Sonda lambda? :(

Proszę o wszelkie rady.

Samochód odpala i jeździ, ale czuję się jakby samochód był jednym wielkim wibratorem
 

Attachments

#3 ·
Podejrzewałbym wypadanie zapłonu w cylindrze, a ostrzeżenie o kontroli emisji jest spowodowane niespalonym paliwem w czujnikach 02.

Świece/cewka IMO, ale sprawdź.
Jeśli odłączysz każdą świecę zapłonową po kolei, ta, która nie robi różnicy, jest podejrzana.
Ok, dzięki, wieczorem wyjmę każdą świecę zapłonową.

Załączyłem film z YouTube pokazujący wibrujący silnik
 
#4 ·
Awaria klasycznej cewki zapłonowej IMHO. Nie można odłączyć pojedynczych cewek, ponieważ zapłon następuje parami, więc odłączenie jednej zabija dwie. Jedynym sposobem jest kupno cewki i wymiana jej w miarę upływu czasu. Bardzo powszechne w silniku K4M. Skorzystaj z okazji, aby wymienić lub ponownie ustawić przerwy w świecach. Duże przerwy w świecach powodują awarię cewek. HTH.
 
#5 ·
Klasyczna awaria cewki, moim zdaniem. Nie można odłączyć pojedynczych cewek, ponieważ zapalają się parami, więc odłączenie jednej zabija dwie. Jedynym sposobem jest kupno cewki i wymiana jej w miarę upływu czasu. Bardzo często w silniku K4M. Skorzystaj z okazji, aby wymienić lub ponownie ustawić przerwy w świecach. Ponieważ duże przerwy w świecach powodują awarię cewek. HTH.
Cześć, dzięki za to, czy możesz mi powiedzieć, które cewki masz na myśli? Przepraszam, nie mam z tym doświadczenia, gdzie mogę je znaleźć w silniku? Dziękuję
 
#7 ·
Spójrz na zdjęcie, które zamieściłeś dla swojego filmu..
Żółta nasadka jest na olej, ten przewód biegnący wzdłuż boku, idzie do cewki, zobaczysz 3 kolejne przewody, idące do cewek, wtyczki pod cewkami
Dzięki za to, zrobię to sam, więc każda rada jest mile widziana :)

Kilka pytań;

Czy muszę odłączyć akumulator przed wyjęciem cewek?
Czy muszę wymienić wszystkie 4 cewki?
Czy są one (cewki) w jakiejś szczególnej kolejności/rozmiarze itp., jak w oznaczeniu nr 1?

Jak mogę zidentyfikować, czy to cewki LUB świece zapłonowe są moim problemem?

z góry dziękuję
 
#8 ·
Nie trzeba odłączać akumulatora.,, Zawsze wymieniaj świece,,, nawet jeśli tylko jedna cewka uległa uszkodzeniu,,, stare świece mają tendencję do uszkadzania cewek,,, cewki pracują ciężej niż przewidziano.. Polecam wymianę wszystkich cewek,,, ale jeśli potrafisz ustalić, która się zepsuła, możesz wymienić tylko jedną.. Czasami ustalenie, która cewka jest uszkodzona lub która cewka staje się leniwa,,, może zająć więcej czasu i stać się bardziej frustrujące, przesuwanie cewki, niż wymiana wszystkich 4
 
#9 ·
Nie trzeba odłączać akumulatora,
Zawsze wymieniaj świece zapłonowe, nawet jeśli tylko jedna cewka uległa uszkodzeniu, stare świece zapłonowe mają tendencję do zabijania cewek, cewki pracują ciężej niż przewidziano..
Polecam wymianę wszystkich cewek, ale jeśli uda Ci się ustalić, która jest uszkodzona, możesz wymienić tylko jedną..
Czasami ustalenie, która cewka jest uszkodzona lub która cewka staje się leniwa, może zająć więcej czasu i stać się bardziej frustrujące, przesuwanie cewki, niż wymiana wszystkich 4
Ok, dzięki za to, szukałem tutaj w Dublinie, najtańsza to 30,00 euro za jedną cewkę :( Może będę musiał iść na ebay
 
#10 ·
Nie ma problemu, ale zdejmij cewki po kolei, połóż je, notując, która cewka pochodzi z której świecy.
Wyjmij świece i włóż świece do własnej cewki. Nie mieszaj ich...
Następnie wymień nowe świece.
Spójrz na stare świece, tę, która wygląda inaczej, w kolorze lub mokrą, ...
Załóż nową cewkę na ten cylinder (to samo miejsce/pozycja, z którego wyjąłeś starą świecę/cewkę).