Independent Renault Forums banner

Renault Scenic R2 Connector Diagram

1 reading
51K views 28 replies 15 participants last post by  antoniogonzalezceron  
#1 ·
Hallo, nadat ik onlangs de R2-aansluiting heb omzeild vanwege waterindringing, dacht ik dat ik de door mij gemaakte lay-out/bedradingsschema zou delen.​
De voedingskant lijkt gemeenschappelijk te zijn voor alle Scenics gemaakt tussen 2003 en 2009, maar de belastingkant is afhankelijk van de versie en de uitrusting.​
Mijn versie is een Grand Scenic 1.5dci Expression uit 2006 met EPACK-uitrusting.​
Als je vragen hebt, stel ze gerust.​
Veel plezier.​

Attachments

#8 ·
Hoi, Nadat ik onlangs de R2-aansluitblokkering heb omzeild vanwege waterindringing, dacht ik dat ik de lay-out/het bedradingsschema dat ik heb gemaakt, zou delen.
De voedingskant lijkt gemeenschappelijk te zijn voor alle Scenics gemaakt tussen 2003 en 2009, maar de belastingkant is afhankelijk van de versie en de uitrusting.
Mijn versie is een Grand Scenic 1.5dci Expression uit 2006 met EPACK-uitrustingsniveau.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Veel plezier.
Hoi, zal het veel verschillen voor de 1.6 16v 2006?

#9 ·
Hoi, Nadat ik onlangs de R2-aansluitblok heb omzeild vanwege waterinfiltratie, dacht ik dat ik de lay-out/bedradingsschema die ik heb gemaakt, zou delen.
De voedingskant lijkt gemeenschappelijk te zijn voor alle Scenics die tussen 2003 en 2009 zijn gemaakt, maar de belastingkant is afhankelijk van de versie en de uitrusting.
Mijn versie is een Grand Scenic 1.5dci Expression uit 2006 met EPACK-uitrustingsniveau.
Als je vragen hebt, stel ze gerust.
Geniet ervan.
Hoi, een vriend kocht een scenic 2 en had vergelijkbare problemen met handrem, service en geen achterruiten. Ging onder de stoel om de aansluitdoos in het water te vinden, maakte foto's, bedrading van de aangesloten draden opnieuw bedraad, daarna de andere kleur op kleur, om erachter te komen dat dat niet altijd correct is. Nu staat de handrem op slot. Handmatige ontgrendeling lijkt niet te werken, maar bij het controleren en dubbel controleren lijken er meer draden te zijn dan ik aan de belastingkant zou moeten hebben.
Iemand ideeën om te helpen, alsjeblieft.

#27 ·
Hoi, een vriend kocht een Scenic 2 en had vergelijkbare problemen: handremservice en geen achterruiten. Ging onder de stoel om de aansluitdoos te vinden die in het water zat, maakte foto's, bedrading opnieuw aangesloten, toen de andere kleur op kleur, om erachter te komen dat dat niet altijd correct is, nu staat de handrem op slot. Handmatige ontgrendeling lijkt niet te werken, maar bij het controleren en dubbel controleren lijken er meer draden te zijn dan ik zou moeten hebben aan de laadkant.

Iemand ideeën om te helpen alsjeblieft.
Hoi maat, ik had precies hetzelfde probleem na het opnieuw bedraden, handrem op slot. Zo frustrerend, heb je een oplossing gevonden, weet je het nog? Proost

#10 ·
Goedheid, je hebt een probleem, je kunt uit de pdf zien dat slechts een deel van de draadkleuren aan weerszijden van het blok overeenkomen. Als je kunt bevestigen dat een van de verbindingen correct is op je foto's, dan kunnen ze blijven zitten, maar de rest zal gescheiden moeten worden en je zult het doel van de draden moeten traceren met behulp van een multimeter en ze moeten labelen totdat je ze correct kunt aansluiten. Bekijk deze video, misschien krijg je wat aanwijzingen, er zijn misschien nog andere. Laat ons weten hoe het gaat, het beste.

#13 ·
Paul, nog een paar dingen, ik weet zeker dat je hebt gemerkt dat er meer draden op de laadgrootte zitten om rekening te houden met auto's met een hogere specificatie dan die van jou. Als al het andere faalt, kun je de originele bedradingsschema's op Ebay kopen, maar die zijn een beetje lastig omdat ze, hoewel uitgebreid, de bedrading in secties tonen, bijvoorbeeld ramen, die een schema zouden tonen van de achterruitstekkers in de deuren en vervolgens hun verbindingsnummers in de R2. Als je alle secties hebt bekeken, remmen, sloten, lichten, ramen etc. kun je alle connectoren in de pinnen in R2 opbouwen.

#14 ·
Bedankt voor de info (diagram). Ik moet net de belastingszijde van mijn R2-blok weer aansluiten. Ik heb de kleuren voor de belastingszijde van mijn originele blok. Ik ben benieuwd naar waar kolom 3 naar verwijst aan de aanvoer-/belastingszijde. Wat zijn de codes en hoe gebruik ik ze? Sterker nog, hoe controleer ik de bedrading aan de belastingszijde om er zeker van te zijn dat ik de juiste verbinding maak? Ik heb beperkte kennis van auto-elektriciteit, dus een handleiding voor dummies zou handig zijn... Hartelijk dank voor de hulp. Mijn auto is een Grand Scenic Carminat 130pk 1.9dci uit 2008.

#15 ·
De 3e kolom zijn de Renault-nummers voor de afzonderlijke draden zelf, niet waar ze naartoe gaan op de stekkers, dus zijn irrelevant, tenzij je een bedradingsschema koopt op Ebay waar deze nummers op de verschillende draden in de schema's worden weergegeven. Om de draad aan de belastingszijde te controleren, moet je de deurkaarten etc. verwijderen en een multimeter gebruiken om de continuïteit te controleren om elke draad te identificeren, geen klus die je lichtvaardig moet aanpakken, want je moet het de eerste keer goed doen, want als een paar draden verwisseld worden, moet je misschien opnieuw beginnen, want het is niet duidelijk welke het betreffende paar is. Beste Wyn

#16 ·
Bedankt voor de hulp en de waarschuwing! (opgevolgd) Ik denk dat ik het misschien kan redden, aangezien ik het originele blok heb met uitstekende uiteinden. Ik was verrast dat de auto zonder problemen loopt, toen de connector werd verwijderd en er geen draden waren aangesloten. Mijn problemen zijn dat ik wil dat het slot van de kofferbak werkt, de achterruiten werken, de achteruitrijsensoren ook werken en de handrem bediend wordt. Dat laatste is misschien een klus voor een onafhankelijke garage....

#17 ·
Je hebt misschien geluk als je een onafhankelijke Renault-garage vindt die het wil aannemen, vooral als ze dezelfde klus in het verleden hebben gedaan. Maar garages kunnen een beetje kieskeurig zijn (althans hier in het VK) en kunnen een te hoge prijs vragen om je af te schrikken. Een mobiele auto-elektricien is misschien een betere optie als dit gebeurt.

#18 ·
Ik heb nu 12 maanden onder de Covid-regels gestaan en kan geen contact opnemen met een vriendelijke, door Renault UK opgeleide monteur. Hij heeft hier in Spanje een werkplaats. Ik mag om voor de hand liggende redenen niet naar zijn regio rijden... dus kop in forums of info-plaatsen die ik kan vinden🙂

#21 · (Edited)
Slechts een kleine toevoeging aan dit draadje. Ik moest de R2-connector voor pinnen 14 - 18 omzeilen, die weggerot waren op een 2004 2.0L scenic met een zonnedak. Voor mij had pin 18 (23H) aan de belastingszijde een groene draad, niet grijs. De andere kleuren kwamen overeen.

Overigens heb ik VEEL meer draden aan de belastingszijde dan dit diagram. Ik zou graag een lijst hebben van waar ze allemaal voor zijn, maar dit is het beste diagram dat ik op het net heb gevonden.

#22 ·
Hallo mensen

Ik heb een Renault Scenic 2006 1.6 16v met waterschade onder de stoel. Ik heb een nieuwe stekker gekocht van de sloop. Deze is afkomstig van een Grand Scenic 1.5 dci. Uit de geplaatste afbeelding zijn er enkele verschillen.

Kunnen jullie de specificaties van de kleurcodes delen aan zowel de voedings- als de belastingszijde?
Voorbeeld: Roze met wit of rood met wit of effen rood of effen bruin.

Help alsjeblieft

#23 ·
Ik denk dat het moeilijk zou zijn om een beter diagram te vinden dan in de eerdere post. Mogelijk zou een manier zijn om een download van het bedradingsschema voor de auto te kopen, bijvoorbeeld van Ebay, en dan heb je de optie om je model uit de opties te kiezen om een nauwkeuriger diagram te genereren uit de lijst met connectoren. Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken en de verbindingen één voor één doorwerken door de oorsprong van de draden te traceren totdat je alle draden aan de voedingszijde kunt aansluiten. Misschien heeft een lokale garage een Autodata-account waar het diagram beschikbaar zou moeten zijn. Het beste, het zal niet gemakkelijk zijn!

#24 ·
Hoi, nadat ik onlangs de R2-aansluitblok had over het hoofd gezien vanwege waterinfiltratie, dacht ik dat ik het ontwerp-/bedradingsschema dat ik heb gemaakt, zou delen.
De voedingskant lijkt gemeenschappelijk te zijn voor alle Scenic's die tussen 2003 en 2009 zijn geproduceerd, maar de laadkant is afhankelijk van de versie en de uitrusting.
Mijn versie is een Grand Scenic 1.5dci Expression 2006 met EPACK-uitrustingsniveau.
Als u vragen heeft, aarzel dan niet om te vragen.
Genieten.
[/CITA] Hallo, ik schrijf u vanuit Spanje, toevallig heeft u niet de afbeelding van de connector van de Scenic 1.9 dci 120 pk, Luxe Privilege-versie uit 2005. Bedankt, groeten