Independent Renault Forums banner

Wibracyjny hałas podczas przyspieszania

14K views 15 replies 5 participants last post by  ren23  
#1 ·
Cześć ludziska, mój van od lat wydawał wibracyjny dźwięk, który, jak myślałem, był luźną przegrodą w wydechu. Pojawia się tylko w określonym zakresie obrotów, a następnie znika, jednak teraz jest 1 bardziej widoczny, a 2 trwa dłużej w całym zakresie.

JEŚLI podczas przyspieszania nacisnę lekko na pedał sprzęgła, znika - zwolnij sprzęgło, dźwięk powraca.

Myśli? łożysko wyciskowe?? (brak dźwięku na biegu jałowym lub przy zwiększaniu obrotów na biegu jałowym) sprężyny tarczy sprzęgła?? łożysko wału skrzyni biegów??

Właśnie mam zamiar założyć nowe opony, ale tak naprawdę nie chcę tego robić, jeśli silnik ma zamiar wypaść :confused:

Dzięki za wszelkie przemyślenia
 
#3 ·
Dzięki, zawsze myślałem, że to przegroda - brzmi jakby. Tylko z opuszczeniem sprzęgła sprawia, że myślę, że to bardziej układ napędowy, więc patrzę na:

tarcza sprzęgła - ale myślałem, że pęknięte sprężyny dałyby jakieś drżenie przy ruszaniu??

łożysko wyciskowe - niezbyt zaniepokojony, jeśli to ono, ale generalnie są głośne na biegu jałowym?

skrzynia biegów - bardziej zaniepokojony, jeśli to prawdopodobnie to!
 
#7 ·
Osłona wydechu jest prawdopodobnym winowajcą, ale jeśli Twój van ma sprzęgło uruchamiane linką, linka może grzechotać, niektóre robią to po naciśnięciu, inne po zwolnieniu.
Jeśli ma linkę, sprawdź jej prowadzenie, czy jest zabezpieczona i czy wszystkie elementy zapobiegające grzechotaniu są we właściwym miejscu.
 
#8 ·
Ok, rady bardzo mile widziane! Zrobiłem około 15 zmian biegów od zimnego startu dziś rano i około 3 minuty po rozpoczęciu jazdy... przyspieszając na 4. bieg i dźwignia zmiany biegów nie chciała przejść na 4. pozycję - tylko zgrzytało, jakbyś próbował zmienić bieg bez sprzęgła.

Przejechałem poboczem około 1/2 mili, 3./4./5. bieg (nie próbowałem 1./2. ze względu na prędkość) nadal nie chciał się włączyć, zanim w końcu udało mi się wrzucić 4. bieg przy około 35 mph.

Przejechałem teraz około 30 mil po wsi (sporo zmian biegów) bez żadnych problemów?

Jakieś przemyślenia?? Nadal na oryginalnym sprzęgle przy 124 000, łożysko oporowe jest ciche, jednak występuje metaliczny grzechot, jak wspomniałem wcześniej, przy około 2500 obr./min. 1. bieg nie włącza się, chyba że pojazd stoi, nie jestem pewien, czy tak było zawsze, na pewno czasami wrzucał się na 1. bieg podczas toczenia się.
 
#10 ·
Dzięki za odpowiedź Ralph, nie.. Ale jest wyciek oleju po stronie skrzyni biegów - jest dość czarny, więc zawsze przypisywałem go do miski olejowej/skrzyni korbowej lub uszczelnienia końca wału korbowego. Sprawdzę to.

Przeglądałem forum i natknąłem się na kilka postów o wyciekach w Clio/Megane z miejsca, gdzie selektor wchodzi do skrzyni od spodu, pomyślałem, że wyciek ze skrzyni będzie miał jaśniejszy kolor oleju? - jutro wyciągnę świece i zobaczę, co wypadnie, i tak prawdopodobnie przydałaby się wymiana
 
#11 ·
Stwierdziłem, że wymiana oleju w skrzyni biegów daje zauważalną poprawę w skrzyniach biegów Renault, na pewno nie zaszkodzi, szukaj dużej ilości metalowych opiłków w oleju
 
#12 ·
.. mieszanka olejów pod spodem, pomiędzy skrzynią biegów/silnikiem = czarna.

W miejscu, gdzie dźwignia zmiany biegów łączy się przez podstawę skrzyni biegów, znajduje się jasno brązowy olej - zdecydowanie nie olej silnikowy... więc!, skrzynia biegów to typ JC5, a gdzie indziej na tym forum kilka osób wydaje się, że zeszlifowało spaw z ramienia wybieraka, usunęło go z pręta wejściowego (wykonało ten element) i usunęło/wcisnęło nową uszczelkę, złożyło ponownie i przyspawało ramię wybieraka z powrotem. Brzmi to łatwo, jednak sprzeczne rady, ponieważ ktoś inny wspomniał, że uszczelka jest montowana wewnętrznie? Ta opcja brzmi trudno - czy ktoś może potwierdzić, czy nową uszczelkę można zamontować zewnętrznie? Czy można również potwierdzić, że pręt wejściowy do płyty ma wałek wielowypustowy, aby ułatwić pozycjonowanie podczas spawania, czy nie?
 
#14 ·
Dzięki za informacje o zestawie FN10, jest 3-częściowy film na YouTube z jego instalacją, jeśli ktoś inny jest zainteresowany:

https://www.youtube.com/watch?v=zm7ni-5fyeI

Jeszcze nie spuściłem oleju, zobaczę, co zostało w skrzyni i od tego zacznę - prawdopodobnie po prostu uzupełnię (mam nadzieję, że to naprawi grzechotanie?) i od czasu do czasu sprawdzę poziom. Jeśli problem z przełączaniem nie powróci wkrótce, zamontuję zestaw uszczelniający - nie wysłałem e-maila do firmy, ale wygląda na to, że kosztuje około 40 funtów. Czy ktoś ma doświadczenie z montażem któregoś z nich? Czy pozostał suchy?? Rozszczepione muszle nie wyglądają na 100%.
 
#15 ·
Rozszczepione osłony nie muszą być w 100%. Są one tylko po to, aby ścisnąć uszczelkę typu O, która jest ostrożnie nakładana na płaską rzecz. Nigdy nie użyłem zestawu, mój wyciek był gdzie indziej.