Independent Renault Forums banner

Główny kod usterki B1003 - Poduszka powietrzna i kontrolka serwisowa

1 reading
84K views 16 replies 14 participants last post by  ZXCharlieR  
#1 ·
Cześć, mamy Mastera z 05 roku, w którym świeci się kontrolka poduszki powietrznej i serwisu. Podłączyliśmy czytnik, który pokazuje kod błędu B1003, ale wyświetla nieudokumentowany kod nadwozia.

Czy ktoś może wskazać mi właściwy kierunek?
Dzięki
 
#5 ·
Cześć, mam włączone te same światła. Czasami się wyłączają, ale na krótko. Renault West powiedziało mi, że to przełącznik obrotowy, podobno w kierownicy i chcieli 250 funtów za naprawę. Nie miałem jeszcze czasu, żeby pójść gdzie indziej. Hej, ale jeździłem zanim wynaleziono poduszki powietrzne
 
#7 ·
Cześć B1003 = Konfiguracja obwodu przełącznika blokady poduszki powietrznej - Prąd

Wyłącz zapłon, może być przełącznik umożliwiający włączenie/wyłączenie poduszki powietrznej pasażera, ten błąd dotyczy przełącznika zmienianego przy włączonym zapłonie.
Przełącznik powinien być zmieniany tylko zgodnie z instrukcją obsługi (kluczyk wyłączony).
 
#8 ·
Cześć,

Mam również usterkę poduszki powietrznej i wskaźnika serwisowego. Sprawdziłem wszystkie złącza pod siedzeniami i wszystkie są zabezpieczone. Lokalny warsztat zażądał ode mnie 40 za diagnostykę i sprawdzenie przewodów (co już zrobiłem). Pojawiły się kody błędów B1003 i B1005 dotyczące obwodu otwartego poduszki powietrznej po stronie kierowcy i obwodu otwartego napinacza/napinacza pasów bezpieczeństwa po stronie pasażera. Powiedziano mi, że usunęli usterkę i kontrolka się nie świeciła, ale kiedy odebrałem samochód później tego samego dnia, gdy warsztat był zamknięty, cholerne światła nadal się świeciły. Nie trzeba dodawać, że wrócę, aby poprosić ich o wyjaśnienie, co zrobili/czego nie zrobili.

Czy ktoś ma podobne doświadczenia lub pomysły?
 
#9 ·
Cześć,

Mam usterkę z poduszką powietrzną i wskaźnikiem serwisowym. Sprawdziłem wszystkie złącza pod siedzeniami i wszystkie są zabezpieczone. Lokalny warsztat zażądał ode mnie 40 za zdiagnozowanie i sprawdzenie przewodów (co już zrobiłem). Pojawiły się kody błędów B1003 i B1005 dotyczące obwodu otwartego poduszki powietrznej n/s/f i obwodu otwartego napinacza/napinacza pasów bezpieczeństwa o/s/f. Powiedziano mi, że usunęli usterkę i kontrolka się nie świeciła, ale kiedy odebrałem samochód później tego dnia, kiedy warsztat był zamknięty, cholerne światła nadal się świeciły. Nie trzeba dodawać, że wrócę, aby poprosić ich o wyjaśnienie, co zrobili/czego nie zrobili.

Czy ktoś ma podobne doświadczenia lub pomysły?
Cześć, zleciłem niezależnemu warsztatowi sprawdzenie tego. Usunęli to, ale natychmiast wróciło. Wygląda więc na to, że będę musiał wydać 240 funtów na wymianę tego przełącznika obrotowego. Zamierzam sprzedać vana. Widziałem innego vana na sprzedaż, takiego jak mój, i on również ma zapaloną kontrolkę poduszki powietrznej. Uważam, że Renault wie, że jest problem i naprawdę powinni rozwiązać ten problem za darmo. Skontaktuj się z Renault UK i spróbuj przekonać ich do zapłacenia za to lub przynajmniej do podziału kosztów
 
#10 ·
Cześć, mamy Mastera z 05 roku, w którym świeci się kontrolka poduszki powietrznej i serwisowa. Podłączyliśmy czytnik, który pokazuje kod błędu B1003, ale wyświetla nieudokumentowany kod nadwozia.

Czy ktoś może mnie pokierować?
Dzięki
Cześć, jak już mówiłem, Renault twierdzi, że to przełącznik obrotowy. Sprawdziłem to w innym warsztacie i ten sam kod B1003 Obwód zapalnika przedniej poduszki powietrznej po stronie kierowcy
 
#12 ·
Również mam ten problem w Traficu 2006 1.9 dci 100.
Wiem, że nie dotyczy to napinaczy pasów, ponieważ wymieniłem wszystkie 3 z Vivaro kolegi (nie ma problemów ze swoim) na moje i nadal miałem kontrolki poduszki powietrznej i serv. On nie miał żadnych kontrolek, mimo że miał wszystkie moje napinacze pasów zamontowane w swoim.
Wszystkie kable z każdego napinacza pasów zostały również poddane testowi ciągłości i sprawdzeniu rezystancji....aż do modułu poduszki powietrznej/ECU. Zarówno Trafic, jak i Vivaro miały takie same wyniki.
Zatem na pewno nie napinacze pasów ani ich okablowanie.
Używając narzędzia skanującego 'Bosch KTS200' w profilu 'Renault Trafic' otrzymujesz kod błędu 'B1003' - Obwód otwarty zapalnika przedniej poduszki powietrznej po stronie kierowcy.
Używając profilu 'Vauxhall Vivaro' (wciąż podłączony do Trafica) otrzymujesz kod błędu 'B0011' - Rezystancja obwodu zapalnika przedniej poduszki powietrznej po stronie kierowcy zbyt wysoka.
Oba oznaczają to samo, ale zauważyłem, że generalnie uzyskuje się lepsze wyniki, jeśli zeskanujesz Trafica w ustawieniach Vivaro.
Zauważyłem również, że jeśli podczas jazdy trochę uderzysz w kierownicę, czasami kontrolki zgasną.
Zamierzam zdobyć kolejny pierścień kontaktowy poduszki powietrznej kierownicy i go wymienić.
Zdam relację z moich wyników.:eek: