Independent Renault Forums banner

Renault Clio 2006 mk3 - Uitlaatbevestiging vervangen

14K views 13 replies 5 participants last post by  stuart j  
#1 ·
Hé jongens.

Kan iemand me helpen?
Ik moet mogelijk de achterste uitlaatbevestiging op de auto van mijn moeder vervangen.

1) Kan iemand me laten zien hoe het moet? Foto's / vorige post / of youtube-video.

2) Kent iemand de aanhaalmomenten voor de bouten (Nm).

3) Is er iets waar ik rekening mee moet houden of vrij moet zijn om deze klus te proberen?

Verzonden vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

#2 ·
Uit de losse pols, niets.

Ik denk dat het vergelijkbaar is met Scenic, in die zin dat het een metalen beugel is met een rubberen bus waarin een spie op de uitlaat steekt.

Als dat zo is, pinnen losmaken, uitlaat ondersteunen, pinnen en beugel verwijderen, nieuwe erop steken, pinnen terugplaatsen.

Koppel, geen idee... vast maar niet overdrijven met lange staven.

Best de kop eronder steken en de beugel identificeren, lijken een paar opties te zijn.

#4 ·
Is dit wat je zoekt? Ik realiseer me dat het een Mk2 is, maar ik kan geen master redesign van het systeem voor de Mk3 zien, maar we hebben het hier over Renault :wink2:
...
Lijkt erg op de Scenic, zorg er gewoon voor dat de steun de juiste is voor de motor.

Over veiligheid gesproken, die man maakt een grap.....
Opgekrikt op krik met een assteun onder de uitlaatbox.... dan een trolleykrik onder de box gezet.... nog steeds op krik. :surprise::surprise::surprise:

Assteunen zijn geweldig, ze gaan onder de as en voorkomen dat de auto omvalt.... wat maar al te gemakkelijk kan gebeuren met een krik en als je eronder zit, de rest van je leven verpesten, wat misschien vrij kort maar wel geëvenaard kan zijn.
Ik heb ook geleerd en doe het als gewoonte om het verwijderde wiel onder de dorpel te plaatsen.... geeft de motor een zachtere landing als er iets instort en belangrijker nog, wat ruimte voor jou als je eronder zit.

Veiligheid... opkrikken en ondersteunen.

#7 ·
Hé jongens, ik heb een beetje problemen. 2 dingen

1) Ik heb een video gemaakt en ik denk dat mijn uitlaatbevestiging ervoor zorgt dat mijn demper rammelt als de auto aan staat. Voordat ik onderdelen ga kopen, kan iemand me vertellen of ik dit correct heb gediagnosticeerd. Als ik de bevestiging naar voren trek, rammelt het en als ik hem terugduw, wordt het stil. *(zie video):
https://youtu.be/PaJrOlXarS4

2) Deel zoeken: Ik zoek op eBay naar het uitlaatdeel en er staat dat het compatibel is met Renault clio mk3 2006 1.6 16v met 88 pk-versies, maar NIET met de 112 pk-versie. Mijn auto is een 2006 mk3 clio 1.6 16v en op basis van een website heeft mijn auto 111 pk, dus geen van beide? Weet iemand hoe ik zeker kan zijn dat ik het juiste onderdeel krijg?

Nogmaals bedankt

#8 ·
Renault Clio mk3 - Type achteruitlaatbevestiging

Hoi mensen

Hope dat dit iemand helpt, want ik had moeite om erachter te komen welke uitlaatbeugel ik nodig had. Ik heb een clio mk3 2006 1.6 16v benzine. Ik heb een foto gekregen van Renault zelf en afhankelijk van je uitlaatdemper kun je de foto matchen als wat je nodig hebt.

Hope dat het iemand helpt.
Image

#9 ·
Re: Renault Clio mk3 - Type achteruitlaatbevestiging

Even controleren, de linker van de 2 lijkt voor de 88pk motor te zijn.
De rechter van de 2 voor de 110pk versie.
Kies de bevestiging die past bij het vermogen/uitlaattype.
Een snelle blik onder de achterkant bij de demper bevestigt het juiste type door de vorm van de achterste doos.

HTH

#10 ·
Re: Renault Clio mk3 - Achteruitlaatbevestiging type

Snelle controle, de linker van de 2 lijkt te zijn voor de auto met 88 pk motor.
De rechter van de 2 voor de 110 pk versie.
Kies de bevestiging die past bij het vermogen/uitlaattype.
Een snelle blik onder de achterkant bij de demper bevestigt het juiste type door de vorm van de achterste demper.

HTH
Hé Fraser

Bedankt voor de input. Kunt u verduidelijken wat u met pk bedoelt?

Mijn probleem was het vinden van het onderdeel: ik zoek op eBay naar het uitlaatonderdeel en er staat dat het compatibel is met Renault Clio mk3 2006 1.6 16v met 88 pk-versies, maar NIET de 112 pk-versie. Mijn auto is een 2006 mk3 clio 1.6 16v en volgens een website heeft mijn auto 111 pk, dus geen van beide? Ik heb elk stuk papierwerk voor de auto bekeken en kon niets met de pk erop zien. Dus ik wist niet zeker wat ik moest kopen, dus zeiden ze van Renault dat het de rechter is (nummer 5) en dat is het type demper dat ik achterin heb.

#11 ·
Re: Renault Clio mk3 - Achterste uitlaatbevestiging type

PK is "ongeveer" hetzelfde als het vermogen van een motor. 1 pk = ongeveer 0,987 pk. dus 111 pk is ongeveer 110 pk.

Het is nog steeds het beste om even te kijken. de achterste box van het 88-model is een zeer rechthoekige box. De 110 heeft een heel andere vorm.

#12 ·
Re: Renault Clio mk3 - Achteruitlaatbevestiging type

PS is "ongeveer" hetzelfde als het vermogen van een motor. 1 pk = .987ps ish.
Dus 111 pk is ongeveer 110 pk.

Het is nog steeds het beste om even te kijken. De achterste doos van het 88-model is een zeer rechthoekige doos. De 110 heeft een heel andere vorm.
Hé Fraser. Bedankt voor de uitleg. Nou, ik heb een echt probleem met deze bevestiging. Dus ik heb het onderdeel opgehaald bij Renault en het leek niet op die van de auto. Vergelijkbaar maar geen exacte match. Momenteel op de auto is (foto 1: originele Italië geboortefoto). Maar bij Renault gaven ze me foto 2 (bevestiging die plat is geopend). Dit probleem heb ik, wie heeft er ongelijk, heeft iemand de verkeerde in eerste instantie geïnstalleerd. Heeft Renault het verkeerd gedaan of gewoon de bevestiging veranderd, doen ze allebei de klus. Ik kan zelfs niet proberen die van Renault, want als ik de tas open, zeiden ze dat ik hem niet kan terugbrengen???. Het is nu gewoon een heen en weer met dit. De Renault-bevestiging werkt met beide pk-versies 88 en 112. Terwijl de andere alleen werkt met 88 pk op basis van de ebay-tool, maar dan zeggen ebay-verkopers dat ze beide compatibel zijn met mijn auto????
Image
Image

#13 ·
DRINGENDE HULP - Alle Renault Clio Mk3-bezitters aub

Hoi mensen,

Ik heb een Renault Clio Mk3 benzine 2006 1.6 16v.

Ik doe een beroep op alle aardige mensen die willen helpen. Ik heb mensen nodig om een foto te maken van hun achterste uitlaatbevestiging en ook van de stijl van hun einddemper.

Kortom, ik moet mijn achterste uitlaatbevestiging vervangen. Ik heb een onderdeel van Renault gekocht en het past niet bij die van mij op de auto. Het is vergelijkbaar, maar niet exact. Ik heb op het net gezocht en sommige dingen wijzen op A en andere op B. Ik hoop dat iemand met een vergelijkbare of exacte auto me kan laten zien wat ze hebben.

Ik weet het, een beetje vervelend, maar je zou eronder moeten kunnen komen zonder de auto op te krikken. Ik zou het erg op prijs stellen

Bedankt