Mówiłem o tym wcześniej w poprzednim wątku. Przepraszam, jeśli niektórzy uznają ten wątek za zbędny, ale jestem w kropce i potrzebuję wsparcia oddanych członków Forum Renault.
Problem: Kiedy przyspieszam, samochód lekko szarpie. Prędkość przyspieszania jest słaba podczas szarpania. Nie mam innego wyjścia, jak tylko trzymać pedał gazu mocno wciśnięty w podłogę, aby uzyskać jak najwięcej prędkości. Przyspieszenie normalizuje się, gdy moje obroty są wysokie (3000+).
Oto kilka rzeczy, które zauważyłem:
1) Problem zaczyna się około 1 minuty po uruchomieniu samochodu.
2) Problem zaczyna się, gdy wskazówka temperatury silnika zaczyna rosnąć.
3) Silnik wydaje tykający dźwięk, gdy występuje problem z przyspieszeniem.
4) Problem znika po 3-4 minutach jazdy (minutę po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej).
5) Ważne: Problem występuje tylko raz dziennie. Zawsze jest to pierwsza podróż w ciągu dnia.
Rzeczy, które zrobiłem, aby spróbować rozwiązać problem:
1) Wymieniłem olej silnikowy i filtr oleju.
2) Wymieniłem filtr powietrza i kabinowy.
3) Wymieniłem świece zapłonowe.
4) Uszczelniłem śrubę pokrywy wałka rozrządu, aby zapobiec wyciekowi oleju spod niej (zgodnie z zaleceniami na tym forum w celu rozwiązania problemu wycieku oleju).
5) Wyczyściłem przepustnicę.
6) Wymieniłem uszczelki górnego kolektora dolotowego.
Możliwi sprawcy:
1) Uszkodzony włącznik światła stopu.
2) Uszkodzona cewka(i) ołówkowa.
3) Uszkodzony czujnik MAP.
4) Zatkany filtr paliwa.
5) Pęknięta ściana cylindra.
6) Pęknięty wąż(e).
7) Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.
8) Uszkodzona pompa paliwa.
9) Zablokowany termostat.
10) Nadmierne zużycie dwumasowego koła zamachowego.
Problem: Kiedy przyspieszam, samochód lekko szarpie. Prędkość przyspieszania jest słaba podczas szarpania. Nie mam innego wyjścia, jak tylko trzymać pedał gazu mocno wciśnięty w podłogę, aby uzyskać jak najwięcej prędkości. Przyspieszenie normalizuje się, gdy moje obroty są wysokie (3000+).
Oto kilka rzeczy, które zauważyłem:
1) Problem zaczyna się około 1 minuty po uruchomieniu samochodu.
2) Problem zaczyna się, gdy wskazówka temperatury silnika zaczyna rosnąć.
3) Silnik wydaje tykający dźwięk, gdy występuje problem z przyspieszeniem.
4) Problem znika po 3-4 minutach jazdy (minutę po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej).
5) Ważne: Problem występuje tylko raz dziennie. Zawsze jest to pierwsza podróż w ciągu dnia.
Rzeczy, które zrobiłem, aby spróbować rozwiązać problem:
1) Wymieniłem olej silnikowy i filtr oleju.
2) Wymieniłem filtr powietrza i kabinowy.
3) Wymieniłem świece zapłonowe.
4) Uszczelniłem śrubę pokrywy wałka rozrządu, aby zapobiec wyciekowi oleju spod niej (zgodnie z zaleceniami na tym forum w celu rozwiązania problemu wycieku oleju).
5) Wyczyściłem przepustnicę.
6) Wymieniłem uszczelki górnego kolektora dolotowego.
Możliwi sprawcy:
1) Uszkodzony włącznik światła stopu.
2) Uszkodzona cewka(i) ołówkowa.
3) Uszkodzony czujnik MAP.
4) Zatkany filtr paliwa.
5) Pęknięta ściana cylindra.
6) Pęknięty wąż(e).
7) Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.
8) Uszkodzona pompa paliwa.
9) Zablokowany termostat.
10) Nadmierne zużycie dwumasowego koła zamachowego.