Independent Renault Forums banner

Pilne: Problem z przyspieszeniem (problem długoterminowy, nierozwiązany) Megane MKII Benzyna

11K views 4 replies 3 participants last post by  BradleyW  
#1 ·
Mówiłem o tym wcześniej w poprzednim wątku. Przepraszam, jeśli niektórzy uznają ten wątek za zbędny, ale jestem w kropce i potrzebuję wsparcia oddanych członków Forum Renault.

Problem: Kiedy przyspieszam, samochód lekko szarpie. Prędkość przyspieszania jest słaba podczas szarpania. Nie mam innego wyjścia, jak tylko trzymać pedał gazu mocno wciśnięty w podłogę, aby uzyskać jak najwięcej prędkości. Przyspieszenie normalizuje się, gdy moje obroty są wysokie (3000+).

Oto kilka rzeczy, które zauważyłem:
1) Problem zaczyna się około 1 minuty po uruchomieniu samochodu.
2) Problem zaczyna się, gdy wskazówka temperatury silnika zaczyna rosnąć.
3) Silnik wydaje tykający dźwięk, gdy występuje problem z przyspieszeniem.
4) Problem znika po 3-4 minutach jazdy (minutę po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej).
5) Ważne: Problem występuje tylko raz dziennie. Zawsze jest to pierwsza podróż w ciągu dnia.

Rzeczy, które zrobiłem, aby spróbować rozwiązać problem:
1) Wymieniłem olej silnikowy i filtr oleju.
2) Wymieniłem filtr powietrza i kabinowy.
3) Wymieniłem świece zapłonowe.
4) Uszczelniłem śrubę pokrywy wałka rozrządu, aby zapobiec wyciekowi oleju spod niej (zgodnie z zaleceniami na tym forum w celu rozwiązania problemu wycieku oleju).
5) Wyczyściłem przepustnicę.
6) Wymieniłem uszczelki górnego kolektora dolotowego.

Możliwi sprawcy:
1) Uszkodzony włącznik światła stopu.
2) Uszkodzona cewka(i) ołówkowa.
3) Uszkodzony czujnik MAP.
4) Zatkany filtr paliwa.
5) Pęknięta ściana cylindra.
6) Pęknięty wąż(e).
7) Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego.
8) Uszkodzona pompa paliwa.
9) Zablokowany termostat.
10) Nadmierne zużycie dwumasowego koła zamachowego.
 
#2 ·
3) Silnik emituje tykający dźwięk, gdy występuje problem z przyspieszeniem.

5) Ważne: Problem występuje tylko raz dziennie. Zawsze podczas pierwszej podróży dnia.

Możliwi sprawcy:
1) Wadliwy włącznik światła stopu. :screwloose:
2) Wadliwa cewka(i) zapłonowa(e). :nonono:
3) Wadliwy czujnik map.
4) Zatkany filtr paliwa. :nonono:
5) Pęknięta ściana cylindra. :nonono:
6) Pęknięty wąż(e). :nonono:
7) Wadliwy czujnik temperatury płynu chłodzącego.
8) Uszkodzona pompa paliwa. :nonono:
9) Zablokowany termostat. :nonono:
10) Nadmierne zużycie koła dwumasowego. :nonono:
Czy tykający dźwięk może być grzechotem popychacza, aż do momentu, gdy ciśnienie oleju wzrośnie? Myślę, że można pominąć większość z powyższych możliwych sprawców, ponieważ samochód działa normalnie w 99% przypadków. :wink2:.
 
  • Like
Reactions: BradleyW
#4 ·
Czy tykanie może być grzechotem popychacza, aż do momentu, gdy ciśnienie oleju wzrośnie? Myślę, że można pominąć większość z powyższych potencjalnych winowajców, ponieważ samochód działa normalnie w 99% przypadków. :wink2:.
Grzechot popychacza, czy to nie zdarzałoby się za każdym razem, gdy uruchamiam samochód? Tykanie występuje tylko wtedy, gdy występuje problem z przyspieszeniem.

RW właśnie to powiedział, większość winowajców nie wystąpiłaby tylko przy pierwszym uruchomieniu.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest ulubionym rozwiązaniem w przypadku problemów z zimnym startem.

Możliwe cewki zapłonowe psujące się pod obciążeniem na zimno, ale nie byłby to mój pierwszy wybór.
Czujnik GMP i/lub wałka rozrządu możliwy, ale ponownie problemy zwykle pojawiałyby się częściej. Sprawdziłbym i wyczyścił czujnik GMP.... zbierają brud i powodują problemy, gdy to robią.....
Pamiętaj, że problem może tak naprawdę występować i tak, ale bardziej widoczny w niskich temperaturach.
Gdzie znajduje się czujnik GMP i wałka rozrządu? Czy są łatwe do usunięcia w celu sprawdzenia i czyszczenia?

Aktualizacja: 2 dni temu zainstalowano nową cewkę zapłonową. Samochód od tego czasu nie wykazywał problemu z przyspieszeniem. Będę nadal monitorować przez resztę tygodnia.

Dziękuję.
 
#3 ·
RW właśnie to powiedział, większość winowajców wystąpiłaby nie tylko przy pierwszym uruchomieniu.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest ulubionym rozwiązaniem w przypadku problemów z zimnym startem.

Możliwe cewki ulegające awarii pod obciążeniem na zimno, ale nie byłby to mój pierwszy wybór.
Czujnik GMP i/lub wałka rozrządu możliwe, ale ponownie, problemy zwykle pojawiałyby się częściej. Sprawdziłbym i wyczyścił czujnik GMP.... zbierają brud i powodują problemy, gdy to robią.....
Pamiętaj, że problem może tak naprawdę występować i tak, ale bardziej ujawnia się na zimno.