Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 43 Posts
Mam megane 98, robi to samo z tyłu po prawej stronie, nie mogę się do tego zbliżyć w taką pogodę, wygląda na nową parę butów według tych ludzi, eh, no cóż, muszę iść dalej.
 
Coś mi się stało w zeszłym tygodniu, powiedziano mi, że to prawdopodobnie podszewki, które odpadły z butów, ale kiedy rozebrałem bęben, łożysko się zapadło i kawałki grzechotały w bębnie
 
Cześć wszystkim

Mam Clio 1.2, wszystko w porządku do wczoraj.
Włożyłem samochód na napęd i kiedy chciałem cofnąć, nie ruszał się - próbuje cofnąć i podnosi zawieszenie!

Jeśli jadę do przodu, hamulce z hukiem się wyłączają, ale jak tylko cofam, znów się blokują.

Jakieś pomysły?
Twoje tylne hamulce się poluzowały, nie cofaj dalej, bo roztrzaskasz bębny. Zanieś go i zleć ponowne zamontowanie hamulców, to mi się przydarzyło
 
Jeśli hamulce ponownie się zablokują, możesz zdjąć piastę i wszystko będzie wyglądać dobrze, ale tak nie jest. Stwierdziłem, że samochód będzie w porządku podczas jazdy do przodu, ale podczas cofania z hamowaniem samochód szarpie się i zatrzymuje. Kiedy to się dzieje, sprawdź położenie dźwigni hamulca ręcznego, mogło się zmienić. Problem polega na połączeniu dźwigni hamulca ręcznego wewnątrz bębna, gdzie jest ona nitowana do szczęki i zacina się "korozja", powodując, że szczęka tylna chwyta podczas cofania, może być tak skorodowana, że sprężyna powrotna nie może jej odciągnąć.
Rozwiązanie = zdejmij szczęki tylne, upewnij się, że zwolniłeś przymocowaną dźwignię hamulca ręcznego i wlej trochę oleju do nitu i zamontuj ponownie, inne posty są również poprawne, szczęki mogą się odkleić, ale widać to po zdjęciu bębna. Pamiętaj, aby poluzować regulator i złożyć szczęki wewnątrz bębna, zresetuj po zakończeniu pracy, ułatwia to życie
 
Dobry post gto.
Zauważyłem, że czasami muszę podgrzać punkt obrotu za pomocą acetylenu tlenowego, aby go poluzować, zanim dodam odrobinę oleju.
 
Save
Jeśli nie możesz zdjąć bębnów hamulcowych z Clio, istnieje procedura, aby złożyć hamulce wewnątrz bębna, jest to dość proste, polega na poluzowaniu regulatora pod samochodem, a następnie włożeniu śrubokręta przez otwór na śrubę koła w piaście i popchnięciu dźwigni z okładziny, ale pamiętaj, że istnieje również procedura prawidłowego ustawienia hamulca ręcznego do automatycznych regulatorów, jeśli nie jesteś pewien, zostaw to w spokoju
 
Jeśli okładziny hamulcowe odpadły od butów, nie używaj "klejonego" zestawu zamiennego okładzin, który, jak sądzę, jest oryginalny, tylko wybierz wysokiej jakości "nitowany" but zamienny.
To częsta usterka, kiedy moje odpadły w moim mk2 i kazałem go odholować do lokalnego dealera, doradził mi, żebym założył nitowany zestaw, ponieważ widział, jak odpadają w samochodach w różnym wieku, więc nie ufał oryginalnym klejonym.
 
Miałem ten sam problem (hamulce bębnowe Clio z 2001 roku), jakieś straszne dźwięki podczas hamowania podczas cofania. Zabrałem samochód do domu, wjechałem tyłem na podjazd, a następnie oba tylne hamulce były zablokowane, samochód był w połowie na podjeździe, a w połowie na chodniku. Udało mi się wjechać samochodem z powrotem na podjazd, ale obie opony się poślizgnęły.

Około 3 tygodnie wcześniej zdemontowałem, wyczyściłem i sprawdziłem szczęki, ponieważ była adnotacja w przeglądzie technicznym, problem z drogą hamulca ręcznego. Jedynym problemem wydawało się gromadzenie się pyłu hamulcowego wokół różnych części szczęk.

Następnego dnia, obawiając się tego, co znajdę, podniosłem każde koło po kolei i stwierdziłem, że każde z nich obraca się swobodnie, więc to nie wina łożyska. Sprawdziłem oba zestawy szczęk, cały mechanizm hamulca ręcznego pod samochodem.

Nic nie było nie tak, złożyłem to ponownie i nie miałem żadnych dalszych problemów od 3 tygodni (300 mil), bardzo dziwne.
 
David, spójrz na post 24 powyżej, w którym omówiono dźwignię hamulca ręcznego. Ważne jest, aby znajdowała się we właściwej pozycji w stosunku do szczęk. To, co opisujesz, przydarzyło się mnie. Cofnąłem samochód i jedno z tylnych kół zablokowało się, jakby uderzyło w krawężnik. Okładzina hamulcowa odrywa się od szczęk i blokuje podczas cofania. Jeśli pozwolisz na to zbyt długo, będzie również wydawać serię bardzo głośnych trzasków z przerwami podczas jazdy do przodu. Założyłbym nowe szczęki po obu stronach, chyba że znajdziesz coś innego, co na pewno jest nie tak z dźwignią hamulca ręcznego (tą w bębnie).
 
Cześć, mam ten problem od kilku miesięcy. To tylne lewe koło i podnosi się, gdy rano chcę ruszyć po raz pierwszy. Jeśli trochę cofnę, to się zwalnia. Było już w 2 różnych warsztatach 3 razy i pierwszy warsztat powiedział, że nie wie, co się dzieje, po dwukrotnej regulacji linki hamulca ręcznego. Następnie inny warsztat powiedział, że nasmarował lub natłuścił, co wydawało się rozwiązywać problem na około miesiąc, a potem dzisiaj rano i wczoraj znowu się to zdarzyło. Podniosło się na zawieszeniu i zwykle dzieje się to, gdy zaparkowałem w deszczu. Nie chcę ciągle wozić go do warsztatów i płacić za to, żeby mówili, że nasmarowali lub nie wiedzą, co się dzieje, a potem problem powraca. Ponadto hamulce drżą podczas hamowania z dużą prędkością. Jednak hamulce były wielokrotnie sprawdzane i niedawno przeszły przegląd techniczny. Jakieś sugestie? Myślę o wymianie hamulców i bębnów, ponieważ nie mogę ciągle wsiadać do samochodu z założonymi palcami, ale ponieważ pieniędzy jest mało, nie chcę płacić, jeśli to proste rozwiązanie, ale jeśli to proste rozwiązanie, dlaczego warsztaty nie mogą tego załatwić raz na zawsze :confused: Wszelkie rady będą mile widziane. Mam Clio 1.6 z 1998 roku. Nie znam się na samochodach, więc samodzielne ich zdejmowanie to nie jest opcja. Dzięki za poświęcony czas
 
Cześć - wygląda na to, że okładziny hamulcowe mogą być luźne, ponieważ to mi się przydarzyło - samochód uniósł się na zawieszeniu. Ale powiedziałeś, że dzieje się to w deszczu i zastanawiam się, czy to dlatego, że szczęki zardzewiały do bębnów w wilgoci. Możesz spróbować zostawić samochód na biegu, zamiast zaciągać hamulec ręczny, jeśli zostawiasz samochód zaparkowany na noc lub na dłuższy czas. Nowe szczęki kosztują prawdopodobnie około 20-30 funtów za cztery i myślę, że zajęłoby mi to wieczór, żeby je zamontować, więc prawdopodobnie warsztatowi zajęłoby to około godziny. Są bardziej wydajni i wiedzą, co robią i tak dalej... Może 70 funtów za części i robociznę razem?
 
Miałem ten problem w kilku samochodach, które posiadałem. Ostatnim był Peugeot 309, który podnosił się z tyłu podczas cofania, a przyczyną był cieknący cylinder i płyn dostał się na okładzinę, więc musiałem wymienić cylinder i okładziny.
Najgorsze było to, że okładziny nie były zużyte i powiedziano mi, żebym zagotował okładzinę, żeby pozbyć się płynu, ale nie wiem, czy to działa, ale kupiłem nowy zestaw, żeby być po bezpiecznej stronie.
Andy
 
Przyglądałem się Clio z tym problemem kilka tygodni temu i nie mogłem znaleźć niczego złego. Okładziny były dobrze związane, z niewielkim zużyciem, bez wycieków, ale na tylnej płycie znajduje się wybrzuszenie, które wyrównuje szczęki i podejrzewam, że krawędź szczęk nachodzi na krawędź tego. Na krawędź nałożyłem bardzo małą ilość smaru do hamulców i od tego czasu jest dobrze, ale podejrzewam, że jest to spowodowane tolerancjami w szczękach z rynku wtórnego i że niektóre oryginalne szczęki producenta rozwiązałyby to na dobre.
 
Save
Miałem właśnie podobny problem i udało mi się znaleźć ten post na forum dotyczący blokowania się hamulców. Problem zniknął w cudowny sposób, ale i tak zdjąłem bęben i wypadła odłączona okładzina hamulcowa. Przynajmniej miałem pojęcie, jaka jest prawdopodobna usterka, co oznaczało, że mogłem jeździć samochodem na krótkich dystansach, dopóki nie mogłem go zbadać. Co było złego z nitami? Właściwie pytanie powinno brzmieć - dlaczego nie zakładają tarcz na wszystkie 4 koła, musi być taniej w produkcji.
 
........Co było złego z nitami? Właściwie pytanie powinno brzmieć - dlaczego nie zakładają tarcz na wszystkie 4 koła, to musi być tańsze w produkcji.
Klejenie powinno być tak mocne jak nity. Ale zależy to od tego, kto klei. Wiele podejrzanych producentów tam jest

Bębny są w rzeczywistości tańsze, biorąc pod uwagę potrzebę mechanizmu hamulca ręcznego
Ale ABS napędzał zmianę, ponieważ jest to łatwiejsze na tarczach
 
Na przestrzeni lat widziałem kilka odklejających się okładzin i podkładek... i zawsze była to ta sama firma, od której zostały kupione... Nie powiem publicznie, jaka to firma, ze względu na oczywiste względy, ale nigdy nie będę używał ich produktów. Dla mnie klejenie zawsze było złym sposobem postępowania i nazwijcie mnie staroświeckim, jeśli chcecie, ale dobre, stare nity dobrze spełniały swoje zadanie przez wiele lat i trudno mi zrozumieć, dlaczego wielu producentów zaprzestało tej praktyki...:idunno:
 
Przyklejanie okładziny hamulcowej do szczęk ma wiele zalet. Po pierwsze, koszt produkcji i zmniejszona stopa złomu podczas produkcji. Ponieważ producenci hamulców i tak muszą przyklejać klocki hamulcowe, proces klejenia jest łatwo dostępny.

Ponadto okładzina będzie miała zwiększoną powierzchnię o około 5% do 10% oraz ryzyko zużycia okładzin odsłaniających nity, co skutkuje nadmiernym zużyciem bębna. Również w przypadku wystawienia nitowanej okładziny na działanie nadmiernego ciepła istnieje dodatkowe ryzyko pękania okładziny wokół otworów na nity z powodu nierównomiernego rozpraszania ciepła. Szczerze mówiąc, o wiele rzadziej zdarza się, że klocki hamulcowe ulegają rozwarstwieniu, a mimo to mają mniejszą powierzchnię i pracują w znacznie wyższych temperaturach.

Z mojego doświadczenia wynika, że problem ten wydaje się dotyczyć głównie Renault Clio, więc podejrzewam, że jest to problem konstrukcyjny, a nie problem z klejeniem okładziny hamulcowej. Spotkałem się z problemem, w którym używane są zarówno oryginalne, jak i nieoryginalne szczęki hamulcowe. Z mojego doświadczenia wynika, że problem wynika głównie z porowatości żeliwa używanego do produkcji bębnów. Jedną z rzeczy, które zauważyłem, jest to, że kiedy to następuje, delikatnie podgrzewam bęben za pomocą opalarki i można faktycznie zobaczyć, jak wilgoć unosi się na powierzchnię. Wydaje się, że wysoka zawartość wilgoci powoduje przyklejanie się okładziny do powierzchni hamowania, jeśli bęben powoduje przyłożenie dużych sił ścinających do okładziny. Może się również zdarzyć, że tylne bębny rzadko nagrzewają się na tyle, aby usunąć obecną wilgoć.

To tylko moje opinie i nie byłem w stanie udowodnić moich teorii.
 
.........Z mojego doświadczenia wynika, że problem ten wydaje się być związany głównie z Renault Clio, więc podejrzewam, że jest to raczej problem konstrukcyjny niż problem z wiązaniem okładzin hamulcowych. .................
Noel.... Jestem zszokowany :d
Nie mówisz chyba, że projektanci Renault mogli coś tak podstawowego jak konstrukcja szczęk hamulcowych zepsuć ??? :devil::devil::devil:
(sarkazm :d)

Muszę powiedzieć, że nigdy nie miałem odklejonej szczęki lub klocka i widziałem pęknięcia nitowanych szczęk, jak zauważyłeś... chociaż nigdy nie zawiodły.
 
21 - 40 of 43 Posts
You have insufficient privileges to reply here.